En krone til far…

Categories Blogg

Jeg har frydet meg i hele dag, dette har vært en fantastisk dag. Jeg merker godt de dagene jeg har to assistenter på jobb, da får man gjort dobbelt så mye som ellers. Det første jeg våknet til idag var en smørblid gubbe, selv om han aldri vil innrømme det så liker han å ha bursdag. Han var nok ekstra blid fordi han visste vi skulle bake kake, sjokoladekake med non stop er den store favoritten.

Jeg lo for meg selv der jeg lå i senga, for vår lille gutt har alltid noe å komme med. For når hjemmesykepleien spurte hvor gammel pappa ble så var en liten gutt krystallklar i sitt svar, pappa ble 53 år! Det var jo bare 11 år for mye, han holder seg ihvertfall godt for alderen kan man si.

Isak har vært helt i hundre i hele dag, kreativiteten har blomstret. Han har laget kort og krone til pappaen, og med god hjelp har han bakt kake også. Dagen har flydd avgårde, og vi har vært ute i hele dag. Mine foreldre sto overraskende på døra her allerede kl 11.30, og vi har vært ute siden da. Så idag har jeg tilbrakt hele dagen i rullestolen, med datamaskinen godt plassert fremfor meg.

For meg er dette himmelen, og jeg nyter hvert sekund. Jeg er så takknemlig for at vi bor der vi bor, og jeg føler meg heldig som har naturen så tett innpå meg. Vakre skapninger som beveger seg lydløst i skogkanten, bekken sildrer i bakgrunnen, og fuglene bygger rede over hode på meg. Jeg trenger ingenting mer, bare la meg sitte under solen og lytte.

Når jeg i tillegg ser at barna har det bra, og hvordan de lykkelige løper rundt, ja da er jeg i himmelen. Herlighet hvor fint ungene har det nå, og hvor store de er blitt. Jeg og gubben så bare på hverandre i går, vi lurte begge på hvor årene var blitt av. For når Isak løp ut døren her igår sammen med nabobarna, da var det som om det gikk opp for oss begge. Han trenger oss ikke hele tiden, nå er det spennende å være ute litt alene.

Vi bor fantastisk til i et trygt og godt nabolag, og det betyr så uendelig mye at de i tillegg har naturen og boltre seg i. En mer fantastisk lekeplass skal du lete lenge etter, det er alle slags skatter å finne i skogen. Jeg elsker å sitte på verandaen og se hvordan de løper på små barneføtter over enga, på jakt etter nye eventyr.

Det har vært nok en god dag ute i solen, og jeg kjenner at D vitamin lageret har blitt fylt opp. Ja det er vel bare å se på meg for å trekke den konklusjonen, jeg har gått ifra kokt hummer til tomat. Under ligger dagen vår i bilder, takknemligheten er stor…

4 kommentarer

4 thoughts on “En krone til far…

  1. Gratulerer med dagen til mannen din! Fantastiske bilder, og så flink Isak er til å skrive bokstaver! Også krona da – herlig👑🚛😄

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *