Jeg lever💜

Categories Blogg

Jeg skal dø. Jeg skal bli borte. For alltid, en dag skal jeg etterlate meg en tom stol, et fullt klesskap, og en tom seng. Min latter vil forsvinne, gråten vil stilne, men sorgen vil henge igjen i veggene.

Fire barn vil miste sin eneste mor, en dag vil de våkne om morgenen og stå opp til en tom stue. Mamma er ikke lenger, samtalepartneren og problemløseren er borte. Alt som er igjen er stillhet, en stillhet som legger seg rundt brystet og trykker til.

En mann vil sitte igjen, alene og forlatt. Ensomheten kommer med et mørke, hverdagen går fra grå til svart over natta. En stor sterk mann blir plutselig så liten, redselen for å bære livet videre alene er stor. Plutselig er han alene med egne tanker og egne valg, jeg vil etterlate meg tomhet.

Jeg vet den dagen kommer da klokkene vil ringe, de vil ringe for meg. Det er som om kirkeklokkene får en dypere klang når et liv går bort, og en dag vil den dype klangen kalle til seg en hel familie. En kiste er i sentrum, en kiste for meg. På første benk sitter de, med sorg i hjertet og sinn.

Ja en dag blir jeg borte, den sorgen vi har bært med oss vil en dag få utløp. For meg vil sorgen endelig ta slutt, men for mine kjære vil den for alltid følge med dem. De må lære seg å leve med den, de må bære den med seg resten av livet.

En dag vil det ta slutt, det tenkte jeg på igår. Men ikke idag, for nå er det som om tiden står stille. Jeg hører bekken sildre, og en vakker melodi sprer seg blant trærne. Solstrålene varmer min sarte hud, og vinterkroppen våkner sakte til liv.

Ja jeg skal dø, men ikke idag. Små barnehender rører mine, lette og varsomme drar de meg inn i sin verden, en fredfull verden. Der er jeg idag, mørket er blitt borte, lyset har igjen funnet veien tilbake. Jeg lever, idag lever jeg, idag skal jeg ikke dø. Tiden står stille blant barnelatter og glede, jeg har igjen fått oppleve en ny vår….

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Jeg lever💜

  1. Du skriver så fantastisk❤️ Aldri lest noen som kan skrive sånn som du på alle plan. Du kan framkalle latter, lengsel, tristhet og til ettertanke på en helt unik måte ❤️

  2. Så utrolig vakkert skrevet ❤️ Det gir rom for refleksjon, og jeg føler vi trenger å reflektere over livet og det som følger med det livet vi lever, hver og en av oss ❤️ Tusen takk, du er god Vivian 🌺💖

  3. Tusen varme tanker til dæ Vivian, du med dine ord gjør at vi alle må lære oss å sette mere pris på livet våres. Det er ingen selvfølge å kunne gå, spise,gripe etter ting osv osv. Masse klemma til dæ i solskinnet. ❤

  4. Så vakkert og trist på samme tid. Du skriver så bra❤️ Det eneste vi alle vet er at vi lever akkurat no og ingen kan si hva som skjer i morgen 🌞 det er livet 💐 og det å være et menneske 💕klemzzz fra Os

  5. Blir så rørt når jeg leser det du skriver. Du beskriver en sorg på en helt spesiell måte, samtidig som jeg når jeg leser får jeg en følelse av sol, glede og kjærlighet. Ønsker deg en fin tid fremover ❤️ takk for at du minner oss på hvor viktig hver dag i livet er. ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *