En helligdag med futt i…

Categories Blogg

Jeg trodde nesten jeg drømte når jeg våknet i dag , hele soverommet mitt var omringet av et blått lys. Det var ikke før jeg hørte noen laserlyder at jeg skjønte hva det var , og når jeg åpnet øynene så stirret jeg rett inn i et blått lasersverd. Bak sverdet så jeg en svart maske , et syn som kunne gi enhver et mareritt av de sjeldne. Snakk om å få en pangstart på en helligdag , og enda var ikke klokken mer enn 06.25.

Det har vært full rulle i hele dag , hele familien har fått føle på kraften til en liten Star Wars gutt. Ja for det var ikke bare et sverd en gutt fikk i går , en pistol fra onkel falt også i smak. En pistol med gummistenger er blitt avfyrt hele dagen , og rakk du ikke og dukke unna i tide så kunne en høy barnelatter høres. Heldigvis var stengene av det myke slaget , og det kom godt med for mor som ikke kom seg noen vei.

Men selv en Star Wars gutt trenger lading inni mellom , og plutselig ble det veldig stille i huset. Alle kampene hadde nok tatt på , for på sofaen lå en utslitt gutt og sov. Det tror jeg vi alle trengte , en deilig stillhet kom godt med. Jeg var helt gåen selv , for som vanlig er det mor i huset som får gjennomgå mest. Ja som i går når jeg ble utnevnt til Kaptein Sabeltann sin kone , og det er slett ingen spøk å være fruen til selveste Kaptein Sabeltann kan du tro.

I dag måtte gubben være kokk , og som alltid er det ribbe på menyen her 1.juledag. Disse dagene er bare herlige , alle samlet under samme tak. Borte er travle hverdager , nå er det bare kos og latter som fyller dagene. Det ble et deilig måltid med alle rundt bordet , og mor sin oppskrift sørget som vanlig til at det ble sprø svor i år også. Ikke rart man blir søvnig med all den maten innabords , men det er vanskelig å ta seg en blund med en oppladet liten gutt i huset. Ja det er i vertfall vanskelig for mor , far derimot lukker bare døren og er veldig fornøyd med at mor tar seg av underholdningen av en liten gutt.

Det har vært et nydelig vær i går og i dag , nydelig men kaldt. Jeg hadde håpet på at det kom til å fortsette sånn , men nå er det tydeligvis meldt regn igjen fra i morgen. Vi skal uansett kose oss så godt vi kan , det eneste jeg er redd for er at jeg trenger ferie etter ferien. For hvis jeg må starte alle dagene like tidlig som jeg har gjort de siste dagene så kommer det ikke til å være mye igjen av meg når ferien nærmer seg slutten , da tror jeg virkelig jeg trenger et spaopphold på en øde øy et sted. Nå venter jeg bare på at en liten Star Wars gutt skal bli trøtt igjen , men med den lange formiddagshvilen så blir det vel midnatt før det skjer…

3 kommentarer

3 thoughts on “En helligdag med futt i…

  1. Jeg må le av den slitne krigeren som sovnet på sofaen og av deg med Sabeltann-hatt.Du verden,det er ingen spøk når disse ungene våre er i periodene sine enten det er Sabeltann,Frost,Star Wars eller andre ting.Kos deg masse med dine i jula fine du.Her hos oss på Østlandet er det også familie og litt latmannsliv som gjelder nå.Det er som det skal i jula og heldige er vi som har familie og god stemning rundt oss.Varm juleklem til deg fra fast leser.

    1. Ja her er det full rulle Anita , mor i huset er helt ferdig 😅Godt å høre at du nyter disse dagene sammen med dine , man trenger ikke så mye mer enn
      det🎄Fortsatt god jul og takk for at du følger meg , stor juleklem tilbake💜

  2. Hihi, tenk å ha selveste Darth Vader sovende på sofaen på juledagen da😂💙 Herlig!

    Fortsatt god jul til dere alle!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *