En hel fotball verden i sjokk…

Categories Blogg

EM var i gang , Nrk var kanalen for alle fotball interesserte i går.

Jeg var en av de , sitringen og gleden var tilbake.

Danmark – Finland sto for tur , unge spente spillere sto klar for å forsvare landets ære.

Men så skjedde det igjen , lynet slo ned på en grønn fotball bane.

 

De bildene har brent seg fast i netthinnen min , en gledelig fotball kamp ble nå forvandlet til en kamp mellom liv og død.

Igjen fikk vi en vekker på hvor skjørt livet er , en ung mann som betyr så mye for så mange lå livløs på banen.

Sjokket ble for mye , jeg brast ut i gråt.

Tårer rant igjen for en en ung mann , en ung mann med hele livet fremfor seg.

 

Den neste timen holdt en hel fotball verden pusten , samhold ble viktigere enn fotballen selv.

Bilder av lagkamerater som vernet om en av sine egne rørte en hel verden , og det samme gjaldt to motstander lag som nå sto side om side og brølte mot universet.

Heldigvis ser det ut til å gå bra , universet må ha hørt brølet fra en hel fotball verden.

Tårene mine renner enda , men idag renner de for livet som denne gangen vant…

2 kommentarer

2 thoughts on “En hel fotball verden i sjokk…

  1. Det setter virkelig “en støkk i deg”, som vi sier på Østlandet. Livet snur på noen sekunder. Denne gang gikk det bra.❤ Vi må prøve å ikke ta ting for gitt, men desto mindre motgang vi mennesker har, desto mindre takknemlig blir vi for de gode ting vi har. Får vi litt, vil vi ha mer. Mistet min fostersønn i 2009, knivdrept helt umotivert,og min beste venninne i fjor pga feilbehandling på sykehuset. Tar aldri ting for gitt mer, aldri… Materielle ting har fått mindre betydning i livet mitt, glede over å ha hverandre, stå opp om morgenen, steke vafler og invitere ei venninne, samle “flokken” min til god mat, smil og latter, og nyte livet, det er første prioritet. Sørge for at mine to og firbeinte har det bra, det gir meg styrke og glede. Med gårsdagens hendelse fortsatt friskt i minne, var det godt å få “rablet” ned disse ordene Vivian. Ønsker deg og dine en fin dag. Nyt den!❤👋

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *