Redd blomstene!!!

Categories Blogg

Med et eget fossefall utenfor soveromsvinduet er det ikke bestandig like enkelt å få sove , en ødelagt takrenne medfører til at vannet som kommer fra oven fosser ned på vinduet mitt. Man skulle kanskje tro at jeg var blitt vant til den lyden nå , det er jo tross alt to år siden den ble hengt opp og aldri blitt reparert. Så hver gang de mørke skyene åpner seg over Bergen by så går tankene mine til gubben , og de tankene egner seg ikke på trykk.

Det eneste jeg har tenkt på i hele natt er de stakkars blomstene mine , jeg lå bare og ventet på at gubben skulle stå opp. Da er det typisk at gubben akkurat i dag bestemte seg for å ligge lenge , først klokken 10 hørte jeg noen velkjente skritt i trappa. Det var da jeg trakk pusten dypt inn , og like etter kunne et rop høres fra et lite soverom.
“Redd blomstene mine” ropte jeg med jeg klarte , nå hadde de fått vann nok for et helt år.

Tydeligvis hadde gubben fått med seg budskapet mitt , og når jeg hørte ytterdøren smelle igjen kunne jeg trekke et lettelsen sukk. Krukker og jordbær planter ble flyttet under tak , det hadde vært fryktelig synd dersom de hadde druknet nå rett etter at de hadde begynt å spire. Det har nemlig bøttet ned i natt , og det virket ikke som om det hadde tenkt å gi seg med det første heller.

Egentlig hadde vi lagt planer med et vennepar av oss idag , de skulle nemlig få besøk av barnebarnet sitt denne helgen. Hun er på samme alder som vår lille gutt , og planen var opprinnelig at vi skulle møtes på lekeplassen. Men når jeg sto opp i dag og så at det fortsatt plasket ned ute mistet jeg all lyst på å gå ut. Derfor sendte jeg en melding for å invitere opp til oss istedenfor , i dag var det bare å holde seg inne.

Gjestene kom med en nybakt kringle i armene , noe gubben spesielt satte pris på. For han er det alltid et pluss når gjestene tar med sin egen bakst , da trenger ikke gubben gjøre noe mer enn å hive på kaffe.  To små fant tonen med engang , noe som faktisk er litt uvanlig for vår gutt. Han bruker som regel litt tid på å bli kjent , men i dag var det rett på med engang.

Simba fikk også en firbeint lekekamerat på besøk i dag , gjestene hadde tatt med seg sin chihuahua for å være med på besøk. Men det gikk ikke lang tid før den andre hunden gikk lei av Simba , en leken valp ble litt mye for en fullvoksen hund.

Gutten henger i faren og hunden henger i gutten

I dag måtte vi også saumfare nettet igjen , en liten gutt trengte seg en ny sykkel. Vi har egentlig tenkt på det lenge , men når vi prøvde forrige gang fant vi ingenting verken på Finn eller på sportsbutikken. Men igår når vi var på avslutning i barnehagen fikk vi plutselig hastverk , da fikk vi nemlig beskjed om at de skulle ha sykkeldag på mandag.
Derfor var det bare for oss å sjekke Finn.no igjen , en brukt sykkel i den alderen hadde vært perfekt. De vokser jo så fort , så det føles totalt unødvendig å betale i dyre dommer for noe de bare kan bruke en liten periode.

Vi fant en sykkel til slutt ikke så langt herfra , så da dro far og sønn ut for å se på den. Dessverre var den litt i største laget for en liten gutt , gubben hadde glemt å spørre om størrelsen. Men sykkel måtte vi ha , om vi så måtte saumfare alle butikkene i nærområdet. Jeg fant en på xxl til slutt , men hadde de den inne mon tro? Jeg har av erfaring lært at du ikke kan stole på nettet når det står at de har den inne på butikken , gudene skal vite at jeg har blitt skuffet opptil flere ganger. Men gubben ble sendt avgårde likevel for å se om de virkelig hadde den inne.

Hjemme satt jeg og krysset fingrene , dette var siste mulighet til å skaffe en sykkel til mandag. Dersom det ikke gikk nå så var det bare å gi opp , da fikk en liten gutt klare seg med sparkesykkelen sin.
Heldigvis hadde de sykkelen inne , og du kan tro det var en stolt gutt som kom hjem med en ny sykkel idag. Det ble vill jubel i stua når far og sønn kom tilbake , spesielt siden besteforeldrene også hadde kommet på besøk mens de var ute. Så nå kan sykkeldagen bare komme , en liten gutt er nå mer enn klar for å suse avgårde…

3 kommentarer

3 thoughts on “Redd blomstene!!!

  1. Åh så flott❤️Det å få ny/ egen sykkel, det va en helt spesiell følelse husker æ. No blir det « større sirkler» å bevege seg på vil æ tru. Tenk; skolegutt 🥰

    God søndag tel dokker🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *