En hektisk tirsdag

Categories Blogg

Jaja så var kaoset igang, denne tirsdagen kommer jeg aldri til å glemme. Det er helt uvirkelig det vi er inne i nå, og enda mer uvirkelig ble det når hjemmesykepleien plutselig sto i døren iført fullt smitteutstyr. Isak syns det var veldig rart, og en nysgjerrig liten gutt lurte fælt på hvem som skjulte seg bak munnbind og frakk.

En sykepleier og en Ninja kjemper side om side

 

Han har nemlig lært seg navnene på de fleste som kommer inn døren her, og det hele utartet seg til en ren gjettekonkurranse. Plutselig innså vi at vi faktisk hadde snudd kaoset til å bli noe morsomt, og en liten gutt var spesielt fornøyd. Han var ihvertfall fornøyd når han klarte å gjette riktig, jeg skulle nesten hatt det på film.

Men bortsett fra noen hektiske timer nå i ettermiddag så har dagen vært god, for igår fikk jeg en ide. Derfor sendte jeg assistenten ut på en liten handlerunde som eneste kunde, for idag skulle vi lage et kunstverk sammen. Isak har sortert farger, og assistenten har satt på plass. Resultatet ser dere under, heldige er de som får dette i gave, en gave gitt fra en liten kropp med et stort hjerte.

“Gå planken din landkrappe” en bestemt stemme hadde tatt over på kjøkkenet. To assistenter fikk en sverdspiss stukket opp i bakenden, og en liten pirat…kremt, unnskyld, en stor og skummel pirat lo godt når to assistenter hoppet av forskrekkelse.

Da var jeg heldigere, jeg ble nemlig tildelt en ærefull rolle, jeg fikk lov til å være selveste Kaptein Sabeltann! Men da måtte jeg selvfølgelig ha hatt på, og en ekte sjørøverhatt ble plassert på mitt hode.

Ninja har jeg også vært, det er lenge siden jeg har følt meg så sprek. Kung fu spark og karateslag om hverandre, syk jeg? Nei ikke i det hele tatt ifølge en liten gutt.

Ute har været vært skiftende idag også, men Isak har heldigvis kommet seg litt ut. For selv om han er forkjølet så er almenntilstanden god, energien er det ingenting å si på. Derfor var det ekstra spennende når en liten gutt fant en meitemark, litt glad for at assistenten ikke lot en liten gutt få ta den med hjem til mamma.

Dagen har ihvertfall vært god, vi koser oss inne med god mat og underholdning av første klasse. Vi lider slett ingen nød, og jeg er bare glad for at jeg fortsatt er frisk, det er jo det aller viktigste. Gubben er i full gang med å skalke alle luker, igjen! Nå blir han også hjemme en stund.

Nå skal han også få kose seg hjemme med en liten gutt, imorgen skal han få være pirat, Ninja er jeg mer usikker på. Men jeg er litt skeptisk, for 14 dager innestengt med en liten gutt kan bli en spennende afære. Nå gjenstår det å se hvem som står oppreist når dette er over, jeg setter pengene mine på en liten gutt…

PS : Nå skal Isak testes imorgen heldigvis, for selv om det mest sannsynlig bare er en forkjølelse , så hjelper det på engstelsen å få vite helt sikkert 💜

4 kommentarer

4 thoughts on “En hektisk tirsdag

  1. Herlig😊 Ingen er mer tilpasningsdyktig en barn!
    Krysser fingre og tær for negativ test.

    God klem til deg og gjengen kjære Vivian💛🌻

  2. God klem til deg Vivian. Isak er bare herlig. Det lyser opp i dagen min å følge dere. Selv prøver jeg å sysselsette meg som best jeg kan. Sykehjemmet er stengt pga Coronaviruset. ❤❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *