Kaoset er igang!

Categories Blogg

Jeg hørte det litt igår, ørene er jo på stilke om dagen.

Hmm, var det en host jeg hørte, hørte jeg noe kremting fra stuen?

Nå må du ikke bli hysterisk sa jeg til meg selv, et host trenger ikke bety noe.

Men idag hørte jeg det tydelig, det var ingen tvil lenger.

En liten gutt sto fremfor meg, hostet i sin arm.

“Jeg er litt syk mamma” sa en liten gutt.

Da var kaoset igang, panikken var et faktum.

Assistentene ble satt i ringerunde, fastlegen ble ringt.

Men der ble vi henvist videre til legevakten, og en lang telefonkø begynte.

Hjemmesykepleien ble også kontaktet, så nå blir det fullt smitteutstyr ved neste besøk.

En liten gutt måtte forberedes, vi ville jo ikke påføre han traumer når hjemmesykepleien kom tildekket inn døren her.

Etter to timer i kø kom vi endelig igjennom, tusen spørsmål ble stilt.

Så nå sitter vi her og venter, spenningen stiger for hvert minutt.

Legen skulle ringe fikk vi beskjed om, noe mer enn å vente kan vi ikke gjøre.

Så nå er det bare å håpe på det beste, krysse fingrene for at dette går bra.

Mest sannsynlig så er det bare en vanlig forkjølelse, men jeg kjenner likevel på den engstelsen, tenker likevel hva om….

11 kommentarer

11 thoughts on “Kaoset er igang!

  1. Jeg har portforbud fra familien pga immunforsvar på minus. De skulle komme og handle for meg. Men også der er alle blitt nedsyltet..det begynte med barna. Nå funderer jeg på å snike meg ut etterhvert og handle selv. Men ikke riktig enda…..

    1. Har du ingen som kan handle for deg? Her kan vi ringe butikkene og de leverer. Prøv å hold deg hjemme så lenge som overhodet mulig, på Facebook er det grupper med frivillige som gjerne vil bidra. Ta vare på deg selv , jeg håper det ordner seg for deg 💜

      1. Det ordner seg nok. Jeg fikk vel bare et innblikk i hvor fort ting endrer seg. Planen man hadde, må forkastes. 🙂Lage ny.
        Håper det går greit hos dere også og at gutten bare er forkjølet.
        ❤️❤️

  2. Huff, den forkjølelsen grengte dere uallefall ikke akurat nå. Det blir mye eksta jobb hos dere, selvom det helst bare er en vanlig forkjølelse. Sønnen min ble sendt hjem fra skolen med feber dagen før alle skolene stengte. De tenkte ikke på søsknene og smittefare, som jo går på samme skole.De fikk bli igjen, jeg måtte ringe de å spørre om det kanskje ikke var litt uheldig ifht smittefare pga cironaen. Det hadde de ikke tenkt på. Ringte legen, og fikk beskjed om at det går en vanlig sesonginfluensa nå, og at det mest sannsynlig var det han hadde. Så ble vi forkjølet hele gjengen. Da var det bare å holde seg inne, men ingen ble testet. Kun de i risikogrupper og helsepersonell som blir testet nå. Heldigvis er vi bra igjen her i huset. Håper dere får tatt en prøve av gutten din slik at du kan senke skuldrene litt, og krysser det som krysses kan for at det kun er forkjølelse. ❤Lykke til! Ps: Kanskje du kan utnytte litt av den herlige gutten deres fantasi når det kommer til helsepersonellet som kommer i verne/smitteutstyr? Gjøre det om til en spennende lek, lage en fortelling eller finne på et morsomt navn for å ufarligjøre situasjonen litt? Kanskje det ikke passer seg i det hele tatt.Bare en tanke. Jeg håper dere uansett klarer å finne litt ro og nyte hverandre i disse tider. Det er MYE tid sammen, gjerne helt oppå hverandre. Istad tok jeg meg 10 velfortjente minutter på trappa, helt uten barn. Gud, så god den stillheten var. Sånn blir det etter 7 dager inne, oppå hverandre, 9 mennesker 😅🙈

    1. Du tenker som meg Eva , for det ble en lek når hjemmesykepleien kom. Gjetteleken hvem er under munnbindet ble brukt , til stor begeistring for en liten gutt. Mest sannsynlig så er det bare en forkjølelse , men glad for at de vil teste han imorgen likevel 💜

  3. Så morsomt Vivian , i denne situasjonen er det viktig å prøve å snu den minste lille ting om til noe posivit. ( for oss en periode, for deg er vel slik hele livet om jeg har blii kjent med deg rett), og du er rågod på det. Heldige Isak som har deg som mamma.❤ Håper prøven er negativ, men godt å få testet tenker jeg. Lykke til med en ny hjemmebarnehage og skoledag, her skal vi ha litt kunst og håndverk og lage trolldeig! Det blir hyggelig. Ifht Isak er plastelina en super aktivitet som kan slå ihjel mye tid. Vi lager figurer å leker med de. Nå må vi alle finne frem de kreative sidene våre 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *