En god soldat hviler når han kan…

Categories Blogg

Tidligere denne uken ringte min datter til min mann, og selv om jeg ikke hørte hva hun sa så hørte jeg at hun var ivrig. Det viste seg at min datter hadde bestemt seg for å kjøpe seg sin første bil, og nå hadde hun funnet den perfekte bilen. Problemet var bare at hun ikke hadde tid til alt papirarbeidet, og når jeg hørte min mann sa at han kunne hjelpe skjønte jeg hvilken retning det ville gå.

Min mann er flink til mye, men når det kommer til papirarbeid er han håpløs. Spesielt når papirarbeidet må gjøres på datamaskinen, der kommer han til kort. Så når jeg hørte han lovet min datter å hjelpe visste jeg at arbeidet ville havne på meg, og der fikk jeg rett gitt.

Hele uken har jeg jobbet på spreng for å få alt klart, og i går toppet det seg for meg. Min mann som var på jobb bombarderte meg med meldinger, siden bilen skulle hentes på søndag måtte alle papirer gjøres klar så fort som mulig. Problemet var bare at jeg ikke hadde alle papirene jeg trengte for å bli ferdig, de hadde gubben.

Jeg kjente hodepinen kom snikende i går, og det kunne ikke ha passet dårligere. Jeg hadde nemlig en time hos min flinke frisør, og det siste jeg trengte var stress før den timen. Heldigvis kom gubben hjem i god tid før timers hos frisøren, og det gjorde at jeg klarte å bli ferdig med alt før jeg dro.

Men når vi kom til frisøren skulle man tro det var gubben som hadde jobbet hardt med papirarbeidet, for når jeg skulle vaske håret sovnet gubben sittende i sofaen. Det begynner å bli en tradisjon det der, for det samme skjedde i fjor også. Så det er ingen grunn til å bekymre seg for at gubben får nok hvile, hver ledige stund benytter han seg godt av. Det blir mange powernapper i løpet av en dag, så mange at jeg ikke skjønner hvordan han klarer å sove om natten.

 

Med gubben sine lavmælte snorkelyder i bakgrunnen ble jeg fikset på håret av min fantastiske frisør, og som alltid ble jeg kjempe fornøyd. Jeg er så heldig som har en frisør som strekker seg langt for å imøtekomme mine behov, og hun legger alt til rette for at jeg skal ha det bra. Så tusen takk Linda, du er en engel. Nå kan sommeren bare begynne, både sommerklippen og hårfargen er gjort unna…

8 kommentarer

8 thoughts on “En god soldat hviler når han kan…

  1. Alltid deilig med en (sommer)klipp 💜 Nydelig farge til en fin frisyre 💇‍♀️ Du må ha en god sommer 🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *