En god helg går mot slutten

Categories Blogg

Jeg har sovet såååå godt inatt , det hjelper på når man får være utendørs hele dagen. Jeg våknet ikke før nattevakten kom inn for å fjerne masken , men jeg sovnet like fort igjen etterpå. Denne søndagen hadde vi ingen planer , og jeg kjente på kroppen at det passet meg bra. Det er nesten utrolig at det egentlig er mulig , men jeg har faktisk gangsperre i leggene etter en utedag i rullestolen. Jeg kjente for første gang på lenge at muskulaturen fortsatt er der , og den fikk tydeligvis trening igår.

Likevel er det godt å føle på at man har fått brukt seg litt , det er da man kjenner at man lever. Idag som igår våknet vi opp til en skyfri himmel , alt lå tilrette for nok en fin dag. Humoren her i huset er det ingenting i veien med , for når jeg skulle spørre om hvordan lyskestrekken var så ble setningen mottatt som noe helt annet.

” Hvordan går det med lyskestrekken “

” Hva?? Skal jeg nappe deg i dusken ??”

Sånn kan det altså gå , jeg vet snart ikke om jeg tør åpne kjeften min lenger. For med min gubbe vet man aldri hva som skjer , ihvertfall ikke når han misforstår meg så til de grader. Han tar nemlig alt bokstavelig , ingen skal si at han ikke adlyder ordre ihvertfall. Men etter et latteranfall og litt nærmere forklaring fikk jeg svar på mitt egentlige spørsmål , lyskestrekken satt enda godt i.

Heldigvis ringte telefonen og avbrøt moroa , og det var i grevens tid for jeg holdt på å krepere. Det var min venninne fra Voss som ringte og lurte på om vi var hjemme , og plutselig fikk vi uventet besøk. Nå er det hele to måneder siden sist vi har sett de , så dette ble et gledelig gjensyn. Det blir alltid liv i huset når presten og prestefruen kommer , og idag var det de eldste barna som fikk gjennomgå.

Det ble jo rene seksualundervisningen her på verandaen , det er ingenting som er mer moro enn å gjøre barna flau. Så nå har de lært hva de ikke skal gjøre , og i tillegg har de fått noen gode tips på veien. Det fins ikke filter på noen områder , og det skaper mange latterfulle øyeblikk. Det er ihvertfall ingen tvil om at magemusklene har fått kjørt seg idag , så det blir vel gangsperre der også imorgen.

Idag skjedde det også et mirakel , etter tre ukers bearbeiding var ventetiden endelig over idag. Vi har nemlig prøvd i ukevis nå og fått min datter til å klippe gresset , og etter besøket dro kunne jeg endelig høre en velkjent lyd igjen i hagen. Så nå sitter jeg her og nyter lukten av nyklippet gress , og jeg er rimelig fornøyd med livet her jeg sitter….

12 kommentarer

12 thoughts on “En god helg går mot slutten

  1. Det hørtes ut som en fantastisk dag…😄 Godt å høre at det er flere der ute uten sperrer…😂 Hos oss kan ingen være “hårsår”men tenk så mye moro vi har det. Ingen som tar seg selv høytidelig, men heller aldri noen som sårer, bare moro. Elsker sånne sammenkomster, det er “vitamin innsprøytning” for kropp og sjel… Ønsker deg en fin kveld, og rolig natt.❤

  2. Helt enig! Ingen filter😂fikk mæ en god latter her Vivian .

    Æ eheldig som har en sånn familie ,og har man sagt et ord feil , gjort en tabbe ; tru mæ, blir ALDRI glemt😅

  3. Fikk meg en god latter her 😂her i huset eksisterer ikke filter. Da vår sønn var 13 år( er nå 22) og fikk sin første kjærest, fikk han klar beskjed fra sin far( som er naturfaglærer) om å dra til helsesøster for å få kondomer for vi ville ikke bli besteforeldre ennå. Han bare ristet på hodet og gikk😂🤣sier jeg noe som kan misforstås eller vris på, fanger bordet, og ordene blir hugget i stein for all framtid🤣😂så filter…. Niks 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *