En god helg…

Categories Blogg

Selv om været har vært skiftende denne helgen så har det vært en produktiv helg, jeg er egentlig glad for at det ikke har vært de store temperaturene denne helgen for da hadde ikke gubben fått gjort noen ting. Gubben takler ikke høye sommertemperaturer, han går rett ned for telling når gradestokken bikker 20 varmegrader.

Gubben er litt rar i blant, noen god planlegger er han i hvert fall ikke. Vi hadde en avtale i går, vi hadde avtalt med mine foreldre at vi skulle ta søndagsmiddagen på Egon. Men det var ikke før på ettermiddagen så gubben hadde god tid før det. I tillegg sto han opp tidlig i går, han skulle nemlig hente min datter som hadde fått lov til å reise hjem noen timer.

Med andre ord så hadde gubben god tid til å sulle i hagen før vi måtte dra, men i stedet for bestemte gubben seg for å starte på arbeidet en time før vi måtte dra. Det endte jo med at han ikke fikk gjort det store arbeidet i hagen før vi måtte dra, dermed måtte resten vente til etter restaurant besøket.

Vi ante fred og ingen fare når vi kom ned på Egon, men med en gang vi kom inn la jeg merke til det alvorlige blikket på min mor. Det viste seg at min mor hadde fått noe på øyet som hun ikke fikk ut, og derfor hadde hun fått time på legevakten akkurat når vi skulle samles til middag. Det var en strek i regningen, det ble ikke det samme uten henne.

Det er ikke så lenge siden vi var på Egon sist, derfor ble jeg litt sjokkert når regningen kom. Tre og et halvt tusen måtte vi ut med i går, det blir en stund til vi går dit igjen. Men mett ble vi alle mann, det skulle vel egentlig bare mangle. Med magen full av mat var jeg ganske sikker på hva gubben kom til å gjøre når han kom hjem, sofaen var nok neste stoppested.

Men igjen overrasket gubben, for etter at jeg var plassert i godstolen løp han ut i hagen. Nå skulle arbeidet han hadde begynt på før vi dro fullføres, To pakker med gress frø ble kjøpt inn i går, nå var det på tide å få grønn plen. I flere timer holdt gubben på ute i går, og det var en fornøyd gubbe som kom inn når arbeidet var ferdig. “Ja nå kan vi bare vente på at det begynner å gro kjære” utbrøt gubben med et stort smil rundt munnen, så nå krysser vi fingrene for at det blir grønt om noen ukers tid…

4 kommentarer

4 thoughts on “En god helg…

  1. Flott med gubben som overrasker.
    Hint til andre gubber – som meg – og kunne overraske min kjære.
    Hils gubben, som “hinter” andre gubber om å bidra til sin kjære.

  2. Hei Vivian. Jeg lurer på hvorfor du slettet mine ord? Jeg mente bare godt, så det ble litt uforståelig og leit.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *