En fremtid uten håp

Categories Blogg

Gud hvor jeg prøver , i et altoppslukende mørke leter jeg.

Leter etter lyset , små lysstråler som kan lage en ny vei.

En vei ut av mørket , en vei for både deg og meg.

Men veien blir stadig lengre , alle hindringene tapper meg for krefter.

 

Alene må jeg gå , selv må jeg finne en ny vei.

Veien er lang men blir stadig mindre , kun en liten sti er igjen.

En kronglete sti , en sti med mange hindringer.

Likevel prøver jeg , prøver å finne lys på min vei.

 

Men tunnelen blir stadig lengre , lysene slukkes en etter en.

Alt jeg kan gjøre er å fortsette fremover , fremover selv om det ikke kommer en utgang.

De små lysglimtene blir stadig mindre , jeg fomler mer og mer rundt i mørket.

Veggene kommer stadig nærmere , jeg blir mer og mer fanget for hver dag som går.

 

Jeg har innsett at jeg må slippe taket , jeg må slippe taket på en kjærlighet så stor.

Kjærligheten er ikke nok lenger , håpet på en fremtid er borte for alltid.

Min fremtid , vår fremtid.

Tre små bokstaver vil før eller senere vinne , en ny vei vil bli til uten meg…

16 kommentarer

16 thoughts on “En fremtid uten håp

  1. Det vart tøff lesing dette her.
    Så ærlig rett fra hjertet – at sånn er det…..
    Veldig veldig trist å lese………
    Vi vet jo alle at vi ikke overlever…. på en måte kan man si det slik….
    Men når man lever med diagnoser som gjør at man VET at man ikke overlever…. det blir noe helt annet.

    Jeg ønsker deg og dine gode dager sammen <3

  2. Kjære dæ Vivian 🌸håper virkelig at du finner lysene du behøver nå som veien er ekstra kronglete.

    Vi er mange her som håper at ord og tanker kan bidra til at det blir lysere.

    God klæm fra nord❤️

  3. Dette er røft og nakent og ærlig❤️
    Men jeg er sikker på at du har dine nærmeste med deg helt innerst i skogen på de aller smaleste stiene ❤️
    Kanskje det kan lette hjerte smerten og ikke minst redselen litt ❤️
    Varm bamseklem fra meg

  4. Du er den tøffeste og sterkeste dama jeg vet om ❤️ Igjen er dette røft og ærlig, du deler de vonde og gode dagene med oss. Jeg regner med at du har familien og dens kjærlighet tett inntil deg❤️ Vi som leser og skriver her på bloggen din heier på både deg og familien din, i håp om at lyspunktene dukker opp igjen 💜goklem fra meg ❤️

  5. Du verden som eg ser opp til deg/ord strekk ikkje til.🙏Du set ord på ting vi andre berre tenker/du har sterke meiningar om det meste.Håpar på mange lyse dagar for deg/styrkeklem frå meg😊❤️❤️

  6. Vonde, tøffe dager nå Vivian. Det er tungt å bære på det du gjør 24/7. Allikevel har du så mye glede og kjærlighet å spre rundt deg med. Livet er jo sånn, vi har opp og nedturer, for deg sitter oppturene langt inne nå. Jeg forstår deg så inderlig godt. Det kommer dager en ikke klarer å være sterk, dager du må fomle i mørket etter lysstriper. Men du må aldri slutte å lete Vivian, for de er der, helt sikkert… Vi har så mye å prate om, så håper av hele mitt hjerte at du finner en lysstriper, og klamrer deg fast i den. Vi er så mange som sender varme tanker og tenker på deg…❤❤❤❤

  7. Kjære Vivian.
    Jeg er ingen tryllekunstner eller ordsmed.
    Jeg vil bare sende deg en veldig god klem❤
    Du er verdifull, uansett hvilken form du har, eller hva dine armer eller stemme makter.
    For gjengen din er du verdens viktigste.
    Stor klem fra meg💛🌻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *