En finnmarking tok styringen

Categories Blogg

Det ble fort tydelig at mye frisk luft kan slå ut enhver , for i går sovnet jeg nesten før jeg traff puta.

Jeg var like trøtt når jeg våknet idag , men denne helgen hadde jeg ikke tid til å ligge utpå.

For idag var det på tur igjen , og denne gangen skulle hele familien på tur.

Min eldste bror skulle besøkes , noe som innebærer en fergetur over fjorden.

 

Austevoll var neste stopp , og to biler ble fylt opp for å få plass til alle.

Selv om været ikke var like bra som i går så var vi heldig likevel , det har ikke regnet en dråpe på turen.

Vertskapet sto klar og ventet , planen for dagen hadde de allerede lagt.

Det var bare å kle på seg og komme oss ut , en rundløype i skogen var neste stopp.

 

For en herlig dag , og for en fantastisk turløype.

Alt var tilrettelagt for rullestolbrukere , det var bare å spinne avgårde.

En idyllisk tur gjennom skogen var akkurat det jeg trengte , og jeg kjente hvordan freden senket skuldrene mine.

Men som vanlig lurte fare rundt neste sving , og med en finnmarking i ryggen måtte det gå som det gikk.

 

En hengebro kom til syne i det fjerne , og den hadde selvfølgelig en finnmarking sett.

Jeg hørte det på skrittene bak meg , en gubbe hadde igjen fått en glimrende ide.

Men denne gangen prøvde jeg faktisk , med hånden på joysticken ga jeg gass.

Jeg prøvde å rømme så steinspruten sto , men gubben var forberedt , med joggeskoene på tok han meg snart igjen.

 

Hånda mi ble fjernet fra styringen , og bak meg hørte jeg hvordan et håndtak ble dratt ned.

Gubben hadde bestemt seg , en 200 kg rullestol skulle over en sliten hengebro.

Skrikene stoppet som vanlig i halsen på meg , med kjeften på vidt gap bar det ut på treplankene.

En paparazzi hadde stilt seg opp på andre siden , dette måtte dokumenteres om det gikk galt.

 

Egentlig var planen at bare jeg og gubben skulle over alene , men reisefølget mitt er ikke kjent for å adlyde ordre.

Bak meg kom min far , og han gjorde alt han kunne for å få bevegelse i en gammel hengebro.

Under meg lå vannet , og den ene planken knirket verre enn den andre.

Idag var jeg nesten sikker på en ting , Tv 2 nyhetene skulle idag få et innslag de sent ville glemme.

 

Men heldigvis var skjebnen på min side idag , jeg pustet lettet ut når jeg endelig kom meg på fast grunn igjen.

Igjen kunne jeg kjenne hvordan kroppen slapp taket , men det var før en ny tanke slo inn.

Jeg skulle jo tilbake og!!! Og igjen hadde en finnmarking planen klar.

Denne gangen skulle jeg kjøre selv , en gubbe satte seg ned og ventet.

 

Nei her var det bare å bestille et redningshelikopter , jeg ville heller fly over enn å bevege meg ut på der igjen.

Men når min gubbe har bestemt seg så er det ingen nåde , og med en skjelvende hånd nærmet jeg meg kanten på en knirkende hengebro.

Ja jeg kom meg levende fra det denne gangen også , men hvilepulsen er fortsatt høy.

Nå håper jeg bare karmaen slår til for fullt , en finnmarking trenger å få smake på sin egen medisin.

 

Foruten om den hendelsen har dagen vært god , og vi avsluttet dagen med et herremåltid.

En deilig gryte med mørt kjøtt ble satt på bordet , mat kan min bror virkelig lage.

Så jeg har spist over evne idag , det er lenge siden jeg har vært så sulten.

Under kan dere se både bilder og film , en hengebro opplevelse ble selvfølgelig fanget opp…

Vi fant trollet i skogen
En fin høst tur
Et gledelig gjensyn

 

 

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “En finnmarking tok styringen

  1. Herlighet! For en opplevelse! Æ har pinade høy puls her! Ikke hadde æ våget, men den gubben din altså😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *