En fantastisk oppdagelse…

Categories Blogg

Reklame | Nydalenbokstue

I dag vil jeg opplyse dere om noe jeg plutselig kom over,  jeg kom nemlig over en fantastisk nettside som fikk minnene fra barndommen til å vende tilbake.Helt fra jeg var liten har bøker vært en stor lidenskap, fortsatt bruker jeg bøker til å få et avbrekk fra virkeligheten. Det var vel derfor jeg ble så begeistret når jeg ut av det blå kom over denne nettsiden, og spesielt glad ble jeg når jeg så utvalget.

Nydalenbokstue ble nærmest en åpenbaring for meg, denne nettsiden vekket gamle barndomsminner til liv. Utvalget var overveldende, her var det noe for enhver smak.
Men det som er så spesielt med denne nettsiden er at alle bøkene er brukte, ca 12000 brukte bøker å velge i mellom. Hvorfor betale i dyre dommer for nye bøker når man kan kjøpe brukt til halvparten av prisen, dessuten ligger gjenbruk mitt hjerte nærmest.

Følger nøye med når onkel leser

Kategoriene var mange, men med en 6 åring i hus var det en kategori som måtte undersøkes nærmere. En liten gutt er nemlig blitt så glad i å lese, og hver kveld har far og sønn en hyggelig lesestund sammen. Jeg skulle selvfølgelig ønske at det var meg som kunne krølle meg sammen under dyna med en liten gutt, for det er noe av det jeg savner mest. Men selv om jeg ikke kan lese for en liten gutt lenger så kan jeg fremdeles bidra til utvalget, og under kategorien barne og ungdomsbøker fant jeg mange små skatter.

Bøker som jeg selv elsket som barn, Hardyguttene og Anne-Cath Vestly bøkene bragte frem mange minner. Den ene siden etter den andre var fylt med barndomsminner, bøker som jeg knapt nok trodde eksisterte lenger fant jeg her inne, bøker som jeg har letet etter tidligere fant jeg nå plutselig inne på en bruktbokside.
Det mest fantastiske var å se hvor engasjert en liten gutt ble, sammen plukket vi ut en liten samling av bøker.

Nå har jeg vært så heldig å få en rabattkode fra Nydalenbokstue som jeg kan dele med dere, dersom dere også er like glad i bøker som meg så kan jeg virkelig anbefale dette nettstedet. Og dersom dere finner noen dere liker så husk å taste inn rabattkoden mammapaahjul30, så får dere 30% avslag på prisen.
Selv er vi fantastisk fornøyd med vårt kjøp, og jeg er glad for å ha bidratt til mange koselige lesestunder videre…

4 kommentarer

4 thoughts on “En fantastisk oppdagelse…

  1. Åååå, så koselig. Dette er fantastisk flotte bøker, skal absolutt kjøpe noen til barnebarnet. Lesestund før leggetid har jeg alltid praktisert, det er sååå viktig, og koselig. Husker godt de gamle gode bøkene. Selv var jeg spesielt glad i “Tante Brun, tante Grønn, og tante Fiolett.”

    1. Ja ikke sant? Jeg ble så glad når jeg oppdaget denne siden, alle de bøkene jeg selv leste fant jeg igjen. Og nå kan en liten gutt få en liten bit fra min barndom, det er noe magisk over det 💖

  2. Bøker kan leses veldig mange ganger før de er utslitt. Veldig dumt å kjøpe helt nye dersom man ikke ønsker en førsteutgave.
    Selv er jeg gått over til lesebrett. Dersom jeg får barnebarn blir det noe annet. De må ha ordentlige Bøker.

    1. Ja det er noe spesielt med å bla i en bok, spesielt når man er liten. Jeg ble så glad når jeg oppdaget denne bokhandelen, det var som å komme tilbake til min egen barndom.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *