En fantastisk lørdag…

Categories Blogg

Noen dager fester seg i hjertet mer enn andre, og i går hadde jeg en slik dag.
Det var lenge planlagt at gubben skulle bruke denne lørdagen til å mure ute, men det han ikke visste var at han skulle få uventet hjelp. Jeg sto opp i går til et nydelig vær, høstfargene slo i mot meg når jeg kom inn i stuen.
Gubben var for lengst i gang når jeg sto opp, lyden av en vinkelsliper ga ekko i et ellers så stille nabolag.

En liten gutt ville være inne med mor, sammen ble vi sittende og se på 71 grader Nord. Jeg og en liten gutt har fått et fast Tv program vi følger, 71 grader Nord, Skal vi danse og Forræder er noe av det vi følger med på.
Men i går skjønte vi at programmet vårt gikk på en smell, og at søndagene fremover måtte brukes til å komme ajour. For når Norges tøffeste og Maskorama begynte ga det oss valgets kvaler.

Klokken nærmet seg 13.30 i går når vi hørte at en bil kjørte inn på tunet her, og like etter løp en liten gutt på dør. Jeg skjønte hvem det var med en gang minstemann løp på dør, min lillebror hadde tatt turen. Og med seg hadde han hele familien, tre jevngamle søskenbarn skulle nå få boltre seg sammen. En liten gutt jublet høyt når han så at de kom, men den som var mest glad tror jeg var gubben.

For min bror og min svigerinne ankom i fullt arbeidstøy, de var klar for å bære stein. Jeg kunne nærmest høre lettelsen til gubben helt inn, for var det noe han virkelig trengte så var det hjelp. Fire paller med stein fikk han levert hit på fredag, og gubben hadde nesten tømt palle nr 2 når min bror og familien kom. Hele dagen var de her og hjalp til, og det ga resultater.

Det blir bra med et tørt rom under verandaen.

Jeg fikk nesten sjokk når jeg så hvor mye de hadde gjort, takket være hjelpen deres kan gubben nå begynne å mure opp på andre siden av huset. Men det beste var at besøket bestemte seg for å bli utover kvelden, og det ble vi alle glad for. Så kvelden ble avsluttet med pizza og Maskorama, et høydepunkt en liten gutt har ventet lenge på. Det ble en fantastisk kveld, og det betyr så mye for meg. Jeg er så takknemlig for familien min, de stiller opp uansett hva det er…

4 kommentarer

4 thoughts on “En fantastisk lørdag…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *