En dag med mye dramatikk og spenning…

Categories Blogg

Det ble litt av en start på oss idag. Vi bestemte oss for å starte tidlig opp til Ekeberg slik at Isak fikk seg en tur på tivoliet før kampen til Åsane ble satt i gang, takk og lov for at vi startet tidlig sier jeg bare. For når vi kom inn i bilen og gubben vrei om tenningen da skjedde det store, eller rettere sagt, det skjedde ingen verdens ting, helt dødt var det, bilen ville ikke starte. Vi glemte nemlig en vesentlig ting i går, vi glemte å slå av fryseboksen med all sjokoladen i, så sjokoladen var like fin, men bilen var det verre med.

Klar for kamp i nye klær 😊

 

Nå ble plutselig gode råd veldig dyre, tiden har det med å løpe avgårde når man først får problemer. Redningen ble de ansatte på hotellet, for en service altså. Først prøvde vi på gamlemåten, et stykk startkabler og en stykk bil. Men når det ikke gikk så tilbød en hotell beboer og prøve med sin bil, den var nemlig hakke større. Men neida, bilen ville ikke spille på lag, det var ikke antydning til så mye som et lys i dashbordet engang. Nå begynte tiden for alvor å løpe fra oss, og når svigermor begynte å ta seg til brystet på toppen av det hele, ja da tenkte jeg at denne ferien ikke kunne bli stort verre 🤣

Du kan jo gjette hva jeg gjorde der jeg satt i bilen. Jeg gjorde det eneste jeg kunne gjøre, jeg lo så tårene trillet og til krampa tok meg. Jeg lo faktisk på meg et aldri så lite blodtrykksfall, og måtte legge ned stolen i liggestilling, herlighet at det er mulig 🤣Gubben skjønte ingenting når jeg plutselig lå i bilen, og jeg klarte ikke å forklare der jeg satt og gispet etter luft mellom latteranfallene 🤣

Løsningen ble en reddende engel av en ansatt. Mannen hennes jobbet nemlig på verksted, og hun kjørte ens ærend på jobben hans for å hente en booster. Det fikk fart på sakene kan du tro, det var momentant start på bilen på første forsøk. Helt fantastisk, og det beste av alt, vi rakk kampen.

Idag var det vinn eller forsvinn for jentene, noe som gjør at det blir ekstra nervepirrende. Men i går hørte jeg noe som gjorde meg lettere forbanna, det er noen lag som ikke spiller helt fair. Vi er meldt opp i j17 klassen, det vil si at vi kan ha yngre spillere på laget, men vi kan ikke ha spillere som er over 17, det er ikke lov. Åsane har alt på sitt rene, men igår hørte jeg altså at motstanderlaget idag har to overårige spillere på laget. Det synes jeg rett og slett er usportslig, rett skal være rett. Jeg vet om to andre lag som ble diskvalifisert av samme grunn.

Det ble en spennende kamp, og Åsane var helt klart best. 1-1 sto det når to omganger var ferdig spilt, og og vi måtte ut i ekstraomganger. Men det skulle vise seg at det hele måtte avgjøres på straffespark, helt ærlig, jeg har ikke nerver til dette lenger. Dessverre gikk det ikke vår vei idag, og egentlig betød jo dette at det hele var over. Men så var det jo dette med å spille fair da, og jeg vet at det er lagt inn protest. Så alt vi kan gjøre er å vente på hva de finner ut av, jeg håper ihvertfall at rettferdigheten seirer til slutt…

2 kommentarer

2 thoughts on “En dag med mye dramatikk og spenning…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *