Når juks lønner seg…

Categories Blogg

Hvor har samvittigheten tatt veien, den som sier klart og tydelig fra når du gjør noe galt. Det er tydeligvis noen som mangler denne evnen til å skille mellom rett og galt, kyniske nok til å sette alle kluter til kun for å ha ett mål for øynene, de skal vinne for enhver pris. Det spiller ingen rolle hvem de tråkker på tærne, ingen rolle for dem at regler brytes, og sist men ikke minst, ingen empati overfor andre som faktisk følger de reglene som er oppført.

Som dere sikkert skjønner så er Åsane ute av dansen på en simpel måte. Det er fryktelig synd at en slik fin cup som Norway cup egentlig er, ender på en slik måte. Men her må Norway cup ta på seg en del av skylden, det er tydelig at det forskjellsbehandling ute og går her. Noen får lov mens andre ikke. Det finner jeg bemerkelsesverdig fra en Norway cup ledelse som har holdt på med dette i mange år. Regler er til for å overholdes, intet unntak!! 

Men jeg mener hovedansvaret ligger hos trenerne. De har ansvaret til syvende og sist, det er de som tillater at reglene brytes. I dette tilfellet så må de ha funnet et smutthull som ingen andre har funnet, for ingen andre lag har fått spille med overårige på laget. Hva sier det om moralen til disse trenerne, når medaljen blir viktigere enn selve spillet, det må nå gjøre noe med lagånden tenker jeg. Jeg er så fryktelig skuffet at jeg ikke har ord. Det verste er at dette er et Bergens lag som vi har kriget mot på banen utallige ganger, derfor blir det ekstra sårt.

Nå er dette laget på full fart mot en finale. Den førsteplassen kan ikke smake særlig bra om de vinner. Det riktige her ville vært om de ble disket, i likhet med andre lag som har hatt med seg overårige. Men det aller beste hadde vært om Fyllingsdalen trakk seg, da kunne de i det minste forlatt turneringen med en viss verdighet i behold.

Jeg er stolt over laget vårt, jeg er stolt over de flotte jentene våre. For selv om dette ble en sur måte og ryke på så takler de det fint. For vi har samvittigheten vår på det rene, vi har fulgt reglene etter punkt og prikke. Så jentene har all grunn til å være stolte, stolte over egen innsats. Jeg har all grunn til å tro at hadde vi gått videre i går, ja da hadde vi vunnet i år igjen. Men i det minste kan vi dra hjem med hodet hevet, så var det fryktelig synd at juks skulle lønne seg i lengden…

 

Pst :del gjerne… 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *