En dag full av mysterier…

Categories Blogg

Herlighet for en natt , ikke vet jeg hva som skjer. En liten gutt har nå herjet flere netter på rad , nattevakten har fått uventet selskap opptil flere ganger. Men i natt tok det virkelig helt av , det ble full fest på et lite barnerom. Klokken 03.15 våknet jeg av lyder fra trappa , små skritt kunne igjen høres. Jeg kunne ikke skjønne at det var morgen allerede , og når jeg myste på klokken for å få svar fikk jeg sjokk.

Jeg ventet på at en skyvedør skulle gå opp , men det skjedde ikke. Jeg fulgte lyden av raske føtter  helt inn på kjøkkenet , og like etter ble en stol dratt over gulvet. Der lå jeg nærmest i sjokk over hva som foregikk , med masken på lå jeg helt paralysert. Jeg tror nattevakten også fikk sjokk , for jeg kunne ikke høre en lyd fra den kanten. Jeg tror jeg må innstallere skjult kamera på et barnerom , for det synet som jeg ble gjenfortalt idag skulle jeg gitt mye for å se.

Gubben hadde som vanlig ikke fått med seg noen ting , når han er forsvunnet inn i drømmeland så er det ingenting som kan vekke han. Selv ikke et atombombenedslag kunne fått liv i den mannen , i hvert fall ikke før det var for sent. Jeg syns jeg ser hvordan det vil bli når en liten gutt blir tenåring , det blir sikkert mye reking på nattestid. Men jeg hadde ikke sett for meg at det skulle begynne så tidlig , og uttrykket på gubben når jeg fortalte om nattebråk var uførglemmelige.

 

Forklaringen fra en liten gutt er også uforglemmelig , og nå er den også dokumentert. En samtale mellom far og sønn på badet gjorde meg lattermild , den gutten har virkelig en forklaring og unnskyldning på alt han foretar seg.

 

“Sto du opp i natt Isak, mamma sier hun har hørt deg”

“Jaaa jeg fikk ikke sove”, jeg kunne høre hvordan en liten gutt dro ut ordene.

“Ja hvorfor ikke , har du drømt noe skummelt kanskje”.

“Neida det var bare magen som knurret igjen, den bråkte så mye at den vekket meg”

“Ble du sulten midt på natten??” , stemmen til en far var nå full av oppgitthet.

“Ja og tørst , men jeg ordnet det selv pappa”, han hørtes så stolt ut der han sto på små barneføtter.

Jeg kunne høre hvordan gubben måtte puste før neste spørsmål , og jeg lå i senga og ventet spent på fortsettelsen.

“Jaaa , hva gjorde du da??” en utålmodig far ventet på svar.

” Jeg hentet flasken min med melk vel , og en pose med popcorn for det liker jeg så godt”

 

Så en liten gutt har storkost seg i natt , med popcorn , en flaske full av melk og en Ipad har han hatt fest , popcorn posen hadde han selvfølgelig kastet i søpla for den var jo tom.
Når man nå er inne på det temaet , ja søppel altså , så dukket nok et mysterium opp i dag.

Min nye assistent kom inn med et forvirret uttrykk i ansiktet , hun klødde seg lett i hodet der hun sto fremfor meg.
“Har mannen din tatt med seg søppelspannet på jobb kanskje , for det står ikke borte i veien der jeg satt det i går”
Hver torsdag er det tømmedag , så assistentene tar det alltid bort i veien dagen før. Men nå var det altså borte , en ny assistent hadde lett både høyt og lavt.

Jeg skjønte ingenting der jeg satt , og det hele ble en så stor komikk at vi måtte bare le. Den eneste forklaringen var at noen måtte ha tatt feil spann med seg hjem , men til og med det hørtes litt usannsynlig ut. For hadde det vært noen som hadde tatt feil så burde det ha stått minst et spann igjen borte i veien , men der var det ingen spann igjen. Så når gubben kom hjem så måtte han ut på jakt , og med seg hadde han sin faste medhjelper. Det viste seg at alle søppelspannene hadde blitt satt enda lenger borti veien , vi var flere som måtte lete litt i dag. Hvorfor aner vi ikke , det ser ut som at dette mysteriet forblir uløst.

Jeg er heldig jeg , de venninnene mine er virkelig noe for seg selv. I dag må jeg bare vise dere hva en venninne av meg har strikket , en liten valp skal slippe å fryse så mye. En liten hundegenser er blitt laget , ja til og med et kallenavn er blitt tenkt på.  Tusen takk kjære du , denne genseren varmet selv meg.

Selvfølgelig kunne ikke jeg heller dy meg , når jeg kom over en hundeside full av tøffe hundeklær så måtte jeg bare. To plagg ble kjøpt inn , og de kom i dag. Så nå gleder jeg meg bare. For nå er det bare to dager igjen , på lørdag starter vi på turen over fjellet , og på søndag er vi nybakte foreldre igjen….

Se så smått
2 kommentarer

2 thoughts on “En dag full av mysterier…

  1. Haha, morsomt gutt det der😂

    Og for en heldig liten en som flytter inn hos dere snart🐾🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *