Jeg er rørt til tårer

Categories Blogg

Det er så rørende og se på det engasjementet som er i ferd med å bre seg , og det takket være en person.

En dame jeg ble kjent med gjennom bloggverdenen , en dame som har et brennende engasjement for ” oss ” som kjemper en daglig mot systemet.

En dame som gjentatte ganger har strekt ut en hånd , og som nå har gjort det igjen.

Ved hjelp av sin egen blogg har hun nå bedt sine lesere om og engasjere seg , og nå deler jeg hennes innlegg i håp om at mine lesere vil gjøre det samme.

 

Det er til nå blitt sendt seks mailer til helsebyråden i Bergen , seks mailer med samme tekst.

En tekst som ikke er til å misforstå , en tekst med et viktig budskap.

“Hva er viktig for deg” er et spørsmål alle syke burde få , et spørsmål som ofte forsvinner i et hav av retningslinjer og byrekrati.

Jeg vil ikke bare eksistere , jeg vil leve et fullverdig liv.

 

Et fullverdig liv som alle andre , et meningsfullt liv er det jeg ønsker meg aller mest.

Hver dag kjemper jeg meg opp , tre små bokstaver skal ikke få bestemme hvordan jeg skal leve.

Men stadig møter jeg mennesker som kun ser mine begrensninger , alt de ser er et skall.

Alt jeg håper på er en forandring , for noen ganger fører begrensninger til nye muligheter .

 

Under ligger en link til innlegget til Brit/Kjerringtanker , et innlegg som er verdt å lese.

Hun har satt ord på alt jeg føler , hun har forstått hvordan jeg har det.

Jeg har fått så mange fine meldinger de siste dagene , men jeg har også fått fra noen som ikke forstår.

Kanskje jeg er både vanskelig og utakknemmlig , men om det er det stempelet jeg må ha for å leve mitt liv som jeg vil så lever jeg godt med det.

Kjerringtanker , hva er viktig for deg???

 

Så tusen takk Brit for alt du gjør , og takk til alle dere som engasjerer dere.

Det betyr så uendelig mye for oss alle , for det er nemlig ikke bare meg som ikke ønsker denne ordningen.

Min mann har vært i mot denne ordningen fra første stund , han ser nemlig det jeg ser.

Men nå er et håp blitt tent , nå håper jeg bare at noen lytter….

 

 

18 kommentarer

18 thoughts on “Jeg er rørt til tårer

  1. Jeg har tro på at dette oppropet kan føre fram. Tvi tvi. Jeg har gitt mitt bidrag i form av mail jeg også.

  2. Jeg har selvfølgelig sendt Mail fine deg! Skulle ønske jeg kunne gjort enda mer ♥️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *