En blandet mandag…

Categories Blogg

Jeg legger meg for sent har jeg funnet ut, eller sovner for sent blir vel mer rett og si. For jeg legger meg som regel i 23 tiden hver kveld, men jeg blir liggende på dataen til både 2 og 3 🙄Ja jeg vet det er galskap, men døgnet har rett og slett ikke nok timer, jeg har jo så mye jeg vil gjøre 😂Huff, tror jeg er blitt en smule overambisiøs, som noen påpeker, jeg er jo syk.

Men av og til føler jeg at jeg kjemper mot klokken, jeg må få gjort mest mulig før jeg forlater denne verden. Jeg må jo selvfølgelig ingenting, jeg har en god nok grunn til å bare gi litt pokker. Men jeg vil jo så gjerne, den lille tiden jeg har skal jeg bruke fornuftig. Jeg vil sette spor etter meg, jeg vil spre mitt budskap. Jeg vil bidra med mine ord, for det er gjennom ordene at jeg kan leve videre.

Så når jeg ikke legger meg til å sove når jeg skal, ja da må jeg bare regne med å være trøtt når jeg våkner. Denne uken begynte også dårlig med tanke på hjelp, og det hjelper ikke akkurat på. Jeg kjenner humøret daler hver gang telefonen ringer søndags kveld, nå er det på an igjen. Men vi skal ha en ny assistent på intervju i dag, og jeg krysser fingrene for at dette vil bedre seg.

Jeg og bikkja nyter tilværelsen 

 

Formiddagen har jeg tilbrakt fremfor peisen, enda det er mildvær ute. Det er noe rart med meg for tiden, jeg holder på å svette meg ihjel om natta, men om dagen fryser jeg. Egentlig har jeg brukt å fryse om natta, men nå er det omvendt, den kroppen min lever sitt eget liv. Humøret har også vært svingende, sikkert fordi det er så ustabilt rundt meg for tiden.

Men da er det godt jeg har serier jeg kan drømme meg bort i, og nylig begynte jeg på en serie som er verdt å se. Messiah på Netflix anbefaler jeg å sjekke ut, og ja det handler om det tittelen sier. For det handler om tro og mistro, om hvor like vi mennesker egentlig er på tross av religiøs bakgrunn. Det eneste som er dumt er at det er kun en sesong foreløpig, og jeg aner ikke når neste kommer.

Så timene fløy avgårde i formiddag, og plutselig sto en liten gutt fremfor meg og lurte på hva jeg gjorde på. Men mest av alt lurte han på hva det var til middag, de lærer fort altså. Når jeg så måtte innrømme at middagen var ikke påbegynt enda, da kom det et gullkorn fra en liten gutt. “Jeg er skuffa mamma, fryktelig skuffa” sa han mens han ristet på hodet og med et lurt smil rundt munn.

En liten luring 

 

Ja han vet hva han skal si til enhver tid, han vet ihvertfall hvordan han skal sette meg ut av spill 😂 Vi har ikke hatt ettermiddagsvakt i dag, så jeg fikk en alenetid på hele to timer idag. Nå må ikke dere gå helt av hengslene, for selv om jeg har vært alene så har jeg mulighet til å ringe etter hjelp. Personlig syns jeg det var ufattelig deilig å være alene i mitt eget selskap, det gjorde underverker for humøret.

Jeg er fryktelig skeptisk for tiden med henhold til nye assistenter, jeg tar meg i å ikke stole på et ord av hva de sier. Dette er jo fordi jeg har brent meg før, så nå velger jeg heller å la de vise sine kvaliteter i praksis. Så jeg håper hun nye føler seg velkommen og vil trives her, og at ting blir mer stabilt fremover.

Men dagen i dag har vært rolig og fin, nå blir det spennende å se hva resten av uken har å by på. Nyt kvelden videre, så håper jeg uken blir bra for oss alle….

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *