En begivenhetsrik helg…

Categories Blogg

Det har blitt travle dager for gubben etter jul, og det er kun takket være en liten gutt. Han hadde nemlig pratet om det lenge, han ville begynne på fotball igjen. Men akkurat det falt ikke helt i god jord hos gubben, jeg tror han fikk skrekken når min datter gikk på fotball en gang i tiden. Da så han nemlig hvordan jeg sprang rundt for å være med på dugnader og kamper, det var noe omtrent hver helg.

Men jeg elsket den tilværelsen, og det var ingenting som ga meg større glede en å stå på sidelinjen og heie. Så når en liten gutt ytret at han gjerne ville ta over stafettpinnen etter storesøster var ikke jeg vanskelig å be, og etter litt bearbeiding klarte jeg å overtale gubben. For selvfølgelig skulle en liten gutt få spille fotball, vi kunne ikke nekte han den gleden.

Så nå er det fullt kjør nesten hele uken, for med taekwondo og nå fotball blir det ikke tid til så mye annet. Men denne uken har det vært fotballen som har stått i fokus hos en liten gutt, for denne helgen var det nemlig fotball cup! Det har vært det eneste en liten gutt har pratet om de siste dagene, så det var helt klart at dette var stort.

I går ble jeg vekket grytidlig, lyden av små trippende barneføtter i trappa ga meg et smil rundt munnen. Det var fremdeles mørkt ute når en liten gutt sto opp, men akkurat det kom ikke overraskende på. For når en liten gutt gleder seg til noe er det ikke mulig for han å sove, da står en liten gutt opp før hanen galer.

Så i går var jeg tilbake på sidelinjen, og det var et fantastisk syn å se de små løpe rundt på banen. Den gleden de viste smittet over på meg, og det spilte ingen rolle hva resultatet ble. Det er akkurat sånn det skal være, det er bare synd at det ikke er sånn for alle. For det finnes dessverre mange dårlige trenere der ute, trenere som kun er oppgitt av å vinne.

Men i går var det samholdet som var i fokus, gleden over å spille sammen som et lag. Jeg ble rørt over å se hvordan de tok vare på hverandre, og igjen fikk jeg en påminnelse om at vi voksne har mye å lære av de små barna. Etter tre kamper var det tid for høydepunktet for dagen, nemlig premieutdelingen. Det var en stolt gutt som entret podiet i går sammen med resten av laget, det var et fantastisk syn å se de der oppe.

Det var en lykkelig gutt som kom hjem i går, og jeg følte meg utrolig heldig som fikk dele denne stunden sammen med han. Men arbeidsdagen var langt i fra over når vi kom hjem, for denne uken kom også en firhjuling på tunet. Den hadde gubben ventet lenge på, og nå skulle vidunderet prøves. Jeg må innrømme at jeg ble litt misunnelig når jeg så den, med brøyteskjær og henger var den litt av et syn.

Selv om en liten gutt var sliten var det ikke snakk om at han skulle bli hjemme når gubben skulle i skogen med den doningen, selvfølgelig skulle en liten gutt være med! Naboen hadde vært i skogen mens vi var på cup og sagd ned noen trær, så nå var det gubben sin jobb og hente trestokkene. Det ble ganske så fullt på hengeren etter hvert, og gliset til gubben når han kom kjørende hjem fra skogen sa mer enn tusen ord.

Så det var ikke bare en liten gutt som var lykkelig i går, gubben var minst like lykkelig. Det er ingen tvil om at det nye leketøyet til gubben levde opp til forventningene, så nå er jeg utkonkurrert. Gubben tilbringer mer tid i garasjen enn hjemme i stua for tiden, så det er ikke mye jeg ser til han. Så dette har vært en begivenhetsrik helg, og jeg er veldig glad for at jeg fremdeles er her og kan dele øyeblikkene sammen med mine kjære…

 

3 kommentarer

3 thoughts on “En begivenhetsrik helg…

  1. Så kjekt å lese at dine nærmeste har det bra.Det gjør ikke alltid det skal så mye til for å gjøre et barn glad.Det savner jeg med mine barnebarn.Foreldrene har så mye penger,at hva som skal gjøre de glad vet jeg ikke.Det som jeg blir glad for er nå Brann vinner😊

    1. Penger gjør deg ikke mer lykkelig, som du sier så skal det ikke mye til for å gjøre de glade. Min lille gutt elsker å besøke sine besteforeldre, for der spiller de brettspill og tegner sammen. Det er tid sammen som er det viktigste for de små, og det er de små tingene som de husker best. Ja nå håper jeg bare at jeg får billetter til Brann-Barcelona, jeg skal sitte klar når billettsalget åpner💖

  2. Herlig å se fotballgleden hos minstemann 😊 Og lese om gleden over kjøretøyet hos gubben! 😍
    Håper ALLE leserne dine støtter spleisen ❤ Jeg har betalt et lite beløp to ganger nå. Alle monner drar… 🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *