En annerledes juleaften…

Categories Blogg

Det ble noen tårer på sengekanten i morges, ingen assistent betyr null følelse av velvære. Denne ene dagen i året har jeg ingen som kan dolle meg opp, jeg ble litt lei meg må jeg innrømme. Men mest på vegne av min mann, for det første dukket ikke nattevakten opp igår kveld, og idag var det sykdom.

Når oppvaskmaskinen bestemte seg for å ta kveld i tillegg, da eksploderte det for en stakkars mann. Så den som måtte ut på selve juledagen for å kjøpe ny var min mann. Dermed har formiddagen for han og svigermor gått med til å lese bruksanvisning, mens jeg har brukt tiden på se både Askepott og Reisen til julestjernen. 

Det reddet dagen for meg, da ble alle bekymringer borte for en stund. Til og med Isak fulgte med på Askepott, men reisen til julestjernen var han nok litt liten for enda så da ble det Mikkes jul istedenfor. Heldigvis er det underholdning for både liten og stor, selv foretrekker jeg NRK for da slipper jeg den pokkers reklamen, det burde vært forbud mot reklame i høytiden.

Utover dagen kom både julekjoler og dress på, jeg fikk til og med ordnet håret. Den nye kjolen satt som et skudd, noe som var en glede i seg selv. Så med et par øredobber og nyfrisert hår, følte jeg meg ikke så altfor verst likevel. Jeg er fornøyd med å fått pyntet meg litt i det minste.

Nå gleder jeg meg stort til julemiddagen, men det er nok en som gleder seg mer. Isak stormet opp av senga i dag, “det er JUL mamma” ropte han mens han løp for å fortelle budskapet til resten av familien. Både igår og idag har jeg og Isak synger julesanger sammen, nærmere bestemt en sang, “jeg gikk meg over sjø og land” har blitt vår sang dette året. Jeg hadde ikke sett for meg at jeg skulle synge julesang med en liten gutt, men på tross av skrøpelig stemme gikk det faktisk fint.

Jeg må se om jeg får det på film i løpet av romjulen, det var virkelig et minne for minnealbumet. Heldige meg som får oppleve enda en jul med alle godene som medfølger. Så nå gleder jeg meg til duften av pinnekjøtt, kunne sitte samlet rundt bordet med hele familien, og ikke minst nyte den herlige julemiddagen med god drikke. Det var ikke en selvfølge at jeg kunne nyte maten i år, ei heller at jeg var hjemme blant mine kjære.

Men heldigvis ville skjebnen det annerledes i år, og for det takker jeg høyere makter idag. Ta godt vare på hverandre disse dagene, og nyt hvert sekund. En god og fredfull julaften til dere alle…

 

8 kommentarer

8 thoughts on “En annerledes juleaften…

  1. Sååå fin du er i ny kjole, Vivian❤og to flotte, dresskledde gutter ved din side❤riktig god jul til dere alle🎄🌟🤶kjekt at du fokuserer på det som er positivt og at du nyter de små gledene ved julen-som egentlig er ganske store og verdifulle for en familie❤

  2. Ønsker dere en rigtig God Jul fra naboen fra Trondheim. Karina og Sigurd.🎺🎅❤️😊

    1. En riktig god jul til dere også Sigurd, og tusen takk for det nydelige julekortet 💜Ser frem til dere kommer på hytta i 2020, og at Isak får leke med “jenta si” igjen 💜

  3. Gledelig jul, kjære Vivian! Så vakker du er sammen med gutta dine❣️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *