Dette er ganske så alvorlig…

Categories Blogg

Det første jeg spurte om i går når de kom fra behandlingshjelpemidler var om lungelegen hadde blitt informert, han har nemlig gjort nye endringer på respiratoren i det siste så det var viktig at innstillingene ble riktige. Men de fra behandlingshjelpemidler var bestemt på at lungelegen hadde blitt informert og at innstillingene var riktige, så jeg kunne ta det helt med ro.

Men av erfaring så vet jeg at det lønner seg alltid og dobbeltsjekke, jeg har dessverre lært på den harde måten at jeg ikke kan stole blindt på det andre sier, jeg må sjekke det meste. Jeg syns nemlig det var rart at lungelegen ikke hadde informert meg hvis han viste om det, han pleier jo alltid å være så nøye på sånn.

Så rett før leggetid sendte jeg en mail til lungelegen, og det er jeg glad for at jeg gjorde. For når gubben la meg i går og tok på meg masken merket jeg at noe var feil, og det viste seg at slangene til respiratoren hadde blitt koblet feil. Trykket fra respiratoren føltes heller ikke riktig, men det kunne vi ikke gjøre noe med.

Det første jeg gjorde når jeg våknet i dag var å sjekke mailen min, og der lå svaret fra lungelegen. Det var som jeg trodde, lungelegen hadde heller ikke fått noe informasjon. Han ble rimelig fortvilet når han hørte at respiratoren hadde blitt byttet ut, og det uten noe forvarsel.

Dette er så alvorlig at jeg har ikke ord, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke er mer avhengig av respiratoren enn det jeg er, for da ville dette vært krise. Jeg skal bruke helgen til å skrive en klage, for dette er dårlig av Haukeland sykehus! Det er bare skremmende at de kan behandle folk sånn, hva er det de tenker med? Jeg har opplevd mye forskjellig opp i gjennom, og dette er bare enda ei bevis på hvor lite betydningsfulle vi er for enkelte offentlige etater…

r

8 kommentarer

8 thoughts on “Dette er ganske så alvorlig…

  1. kjære Vivian. Dette er skikkelig skremmende ,slik skal ikke være mulig å skje når man snakker om sykdom, hjelp og ikke minst et meget viktig hjelpemiddel. Ære være deg og din lungelege for å klare å se ,føle si det høyt hva som skjer. Her må de som har gjort denne *tabben* virkelig gå i seg selv og jeg forventer at de tar kontakt med deg og forklarer hva som har skjedd,( selv om du vet hva som har skjedd) hvor de feilet og virkelig legge seg flate. varm klem fra Mona I stiftelsen ALS Norge 💜

  2. Det er så man ikke tror sine egne ører.Et for deg livsviktig hjelpe middel skal selvfølgelig være 100%rett innstilt.Hvordan i alle dager er sånt mulig. Godt at du er en handlekraftig dame.

  3. Jeg har ikke ord…! Blir så sint på dine vegne og helt sjokkert. Håper du sender en klage og får en beklagelse og forklaring! Den eller de som gjør slike alvorlige feil burde miste stillingen sin!

  4. Dette er virkelig skremmende. Er det ingen som har ansvar i det offentlige helsevesen. Dette er jo livsviktige hjelpemidler så hvordan går det an , likegyldighet kaller jeg dette . Bra du er ei oppegående og handlekraftig dame som sier ifra.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *