Det var så deilig

Categories Blogg

Jeg gikk og la meg kl 13 , eller det vil si , jeg ble lagt kl 13.

Lungelegen var usikker på om innstillingene han gjorde ville virke med en gang , men jeg bestemte meg for å prøve.

Det er rart det der med angsten , den tar virkelig over hele kroppen.

Strupen snører seg , luften vil liksom ikke ned.

 

Men idag opplevde jeg ro i kroppen for første gang disse dagene , for bipap maskinen tvinger meg til å puste dypt.

Angsten slapp taket , og jeg fikk to timer med deilig ro.

Nå må jeg innrømme at jeg tror det er min egen feil at jeg har havnet i denne situasjonen , for jeg har vært slurvete de to siste månedene.

Jeg har nesten ikke brukt bipap masken på natta , og det verste er at jeg har trodd det har gått bra.

 

Så nå håper at flittig bruk av bipap maskinen fremover og nye innstiller hjelper på ,  jeg orker ikke tenke på noe annet.

Jeg regner med de enda har mange innstillinger og gå på , det er jo ikke så lenge siden jeg begynte på den.

Formen er heldigvis bedre idag , men jeg tar ingen sjanser.

Dagen idag skal brukes til hvile og atter hvile , og prøve å få i meg noe mat uten å kaste opp.

 

Min kjære mor har vært så snill og baket til oss , både hveteboller og kringle ble levert på døren her.

Feber har jeg også fått tilbake , men det er jo tid for den ukentlige neste uke.

Jeg har bedt legen om å se på det , for helt siden jeg ble rammet av denne sykdommen har den ukentlige vært et stort problem.

To uker før begynner kroppen og reagere , lurer på om andre ALS syke har det sånn.

 

Nei nå skal jeg bruke datamaskinen til noe annet , nå er det serietid.

Legger ved noen bilder av Isak sin første kjøretur på sin nye ATV , jeg gikk dessverre glipp av det.

Jeg bruker heller litt lengre tid på å komme meg enn å risikere noe mer.

Alt jeg håper nå er at jeg slipper innleggelse , at disse innstillingene gjør Lungelegen fornøyd…

8 kommentarer

8 thoughts on “Det var så deilig

  1. Det må være verdens beste følelse å få pustet ordenrlig langt ned i lungene. Håper det gjør det litt bedre for deg framover
    Skikkelig kule bilder av din sønn med Atv’en😀
    Godklem til deg

  2. Jeg ønsker deg masse hvile og god pust akkurat nå, og rikelig anledning til å se den lille tøffingen din på sin nye kule doning senere! 💙

    Varme tanker og kryssede fingre for litt mindre plager av både den ene og andre sorten framover… tenker på deg💜

  3. Så godt å lese at du nå får puste mer normalt. Høres grusomt ut og ikke få nok oksygen. Litt av en ATV Isak har fått 👍håper du får en god natts søvn 💕

  4. Gode ord å høre – tross alt ❤️

    Regner med at du tenker på den månedlige kvinne «plagen» og ikke ukentlige 😜 uansett kjedelig at du blir så preget av den og i så lang tid. Håper du kan få noen svar på det og evt forslag til hjelp.

  5. Så bra at du får hvilt ordentlig. Ingen slurving heretter Vivian…😉❤ Fineste Isak på ATV’n. “Tommel opp.”❤

  6. Sååå godt å høre at det endrer selg i riktig retning! Du må passe på dæ sjøl🌸 trur vi må passe litt På dæ vi og😉

    ( grrrr …sliter med å få lagt inn kommentarer…)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *