To stolte foreldre…

Categories Blogg

Jeg kjente på det på torsdag, frustrasjonen over tre små bokstaver vendte tilbake.
En liten gutt gikk nervøs rundt på gulvet, jeg kunne se på hele han at dette betydde mye.
Det skulle være julegradering på TaekwonDo, en liten gutt skulle igjen opp til prøve.
Det er nervepirrende prøvelse for en liten gutt, og stå fremfor alle foreldrene mens man utfører øvelsene.

Og det er her frustrasjonen min kom inn, for jeg kunne ikke være med.
Rullestolen ble igjen et hinder, siden lokalet er uten heis var det ingen mulighet for meg å komme opp.
Igjen ble jeg tvunget til å bli hjemme og gå glipp av noe som betydde mye for en liten gutt.
Far og sønn gikk ut døren mens jeg ble sittende igjen.

I en time ble jeg sittende og surmule for meg selv, i et lite øyeblikk føltes det ut som om hele verden var i mot meg. Det var da jeg hørte en etterlengtet lyd, et lite bilde tikket inn på Messenger.
Med glitrende øyne sto han der, og i sin høyre hånd holdt han en premie så stor.

Først fra hvitt til gult belte, deretter kampen om striper. Men nå hadde han igjen klart det, nå var det gule beltet byttet ut til fordel for grønt! Aldri har jeg vært mer stolt, min lille gutt hadde klart det igjen. Og jeg var ikke den eneste som var stolt, øynene til far og sønn når de kom hjem sa alt.

Nå kunne helgen nytes for fullt, med det grønne beltet i hus kunne vi senke skuldrene.
Så i dag har vi tilbrakt dagen utendørs, en liten gutt prøvde skiene sine for første gang denne vinteren.
Jeg vet det er for mye å ønske seg at snøen blir liggende til over jul, vi vet hvor vi bor. Men jeg lever i håpet, det hadde vært fantastisk om 2022 kunne bli avsluttet med en hvit jul….

 

 

15 kommentarer

15 thoughts on “To stolte foreldre…

  1. Gratulerer så mye med gradering til Mini’en ! Husker godt mine egne graderinger i judo, og den deilige følelsen å knyte på seg nytt belte 🤩👍.

    Her har vi nydelig snølandskap – i alle fall i helga. Mildværet er på vei. Fortsatt god helg til deg og dine fine ❣️

    1. Ja det er ingenting som er bedre enn å kjenne på egen mestringsfølelse, det er så godt å se hvor mye det betyr 💕Riktig god helg til deg også💜

      1. Ok, da må det mer snø til, for det skal plaske ned i Bergen. Får gande litt snø på fredag, så blir det hvit jul lørdag 😜👍🏾

  2. Gratulerer til den stolte gutten og dere gode foreldre. Eg gleder meg med deg 💗🥰

  3. Ååå det er sååå GØY! Gratulerer til Isak, så flink han er! Eg syns også det var gøy å se på når Dib graderte seg, like spennende hver gang. Dib begynte når han var 8 år ca og når han var 16 gjorde har rent bord, tok 4 av 4 mulige medaljer i NM 2018 og ble Norgesmester først gang han deltok – Det var stas. Hils Isak å si han må bare trene på så ser eg han kanskje i NM om noen år 🙂 Ingenting er umulig! Dib skulle stille i World Cup i Slovakia i 2020, men du vet….Corona!!

    Klem Vibbedille 😀

  4. Synd du ikke fikk sett sønnen din live – trist at samfunnet ikke er mer inkluderende/tilrettelagt for alle. Føler med deg der. Men veldig kjekt at sønnen din kom hjem med grønt belte! Ja vi håper på hvit jul 🙂 En fin kveld videre til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *