Det kribler i magen…

Categories Blogg

For en fantastisk tid vi er inne i. Med lengre og lysere dager, sol og varme, lange kvelder utendørs, godt innrullet i varme pledd mens solen er i ferd med å gå ned. Livet smiler til meg for tiden, og jeg har mye å se frem til.

Det er så herlig å våkne om morgenen uthvilt og glede seg over en ny dag. Nå er de mørke, kalde dagene et tilbakelagt kapittel, for nå en ny årstid ankommet. Vi har så mange planer fremover, første plan er påsken. Jeg har full nedtelling her, klarer nesten ikke å vente. Gleder meg til å sette meg i bilen for å kjøre til et nytt eventyr.

I dag er det overskyet her, jeg skulle aldri ha sagt at vi var blitt bortskjemt i går, jeg tror værgudene hørte meg. Men jeg håper de fortsetter å spille på lag, for jeg vil ha mer, mye mer sol og varme. Jeg vil fortsette å sitte ute med radioen på i bakgrunnen og bare nyte det å være til.

Jeg har en hemmelighet, en bitteliten hemmelighet, det kribler i kroppen når jeg tenker på det. Men jeg kan ikke si noe enda, ikke før det er endelig avklart. Dere må rett og slett bare vente, spørsmålet er om jeg klarer å vente, så sprekkeferdig som jeg er 🤣

Lurer på hvem min datter prater med på telefonen. Jeg hører henne rope oppe på rommet, noe som er ulikt henne. Hun ler høyt og det høres ut som om hun hopper på gulvet. Jeg tror hun prater med en venninne, for jeg hører en jentestemme. Den som kunne vært en flue på veggen…

Hun skal spille kamp igjen i dag, og når treneren sa “spis godt før kamp”, da måtte hun velge middag. Det er vel ingen vei utenom, når “idrettsstjerna” har bestemt seg så blir det sånn 🤣Så idag blir det ovnsbakte poteter og grønnsaker med kylling. Deilig da, hun vet nå å bestille fra øverste hylle.

Jeg er så takknemlig for å prøve noe nytt for en gangs skyld, så jeg har ingenting imot noe nytt til middag. Hvem vet, kanskje hun spiller århundrets kamp i dag med så god mat innabords 😊Det lukter godt fra kjøkkenet, og appetitten er det ingenting å si på for tiden. Mye frisk luft gjør virkelig noe med matlysten, og jeg spiser som en hest for tiden. Sikkert også siden jeg har det så bra for tiden, jeg har det så innmari bra for tiden, jeg har bare lyst å rope det ut, Jaaaa jeg lever!! 

Men det var en ting som irriterte meg idag. Jeg så meg nødt til å avbestille kontrollen på Haukeland i morgen. Det viste seg å bli en liten hyggelig opplevelse. For de kjeftet faktisk på meg, er det mulig! Dette er kontroller jeg møter frivillig opp til, kontroller som ikke gagner meg på noen som helst måte, kontroller der de kaster et halvt blikk på meg før de sier, “sees om tre måneder”! 

Men det viste seg at det ble for mye arbeid for dem, de hadde jobbet hardt for å samordne timene for meg, da kunne jeg ikke bare ringe dagen før og avbestille, det fikk du være grenser på uhøflighet. Buuuhuuu, stakkars dem, jeg må jo være et forferdelig menneske som gir dere så mye arbeid!

Vet dere hva?? Jeg bryr meg katta om hva dere mener. Vi kan jo bytte plass, så kan dere se hvem av oss som har mest arbeid, hvem av oss som sliter mest. Jeg møter pliktoppfyllende til alle mine timer, men når jeg først må avbestille, så har dere ingenting med hvorfor, og det minste jeg kan forlange er å bli møtt med respekt! 

Men nå skal jeg nyte et bedre måltid, så jeg skyver “sure kjerringer” til siden og trykker på “slett” knappen. Håper dere har hatt en fin onsdag og avslutter dette innlegget med en film av Isak som prøver å drikke brus  🤣

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *