“Det gjør så vondt mamma”

Categories Blogg

Halsen snører seg sammen , fra mine øyne flommer det ned.

Hjertet er igjen i ferd med å gå i tusen knas , ti kniver trenger inn i mitt bryst.

I et lite rom ligger jeg , ligger og gisper etter luft.

Men denne gangen er jeg ikke alene , denne gangen har et lite rom fått dobbel smerte.

 

To sjeler kjenner på den samme smerten , en altoppslukende stikkende smerte.

Jeg prøver å lukke øynene , klarer ikke se.

Se på den smerten som har grepet fatt i et uskyldig hjerte , jeg vil ikke se.

Men lyden av smerte klarer jeg ikke stenge ute , små hikst river mitt hjerte i to.

 

“Det gjør så vondt mamma” , ordene treffer meg som lyn fra blå himmel.

Små lynspisser borrer seg inn i meg , lager et hull som aldri vil gro.

Etter fem år er hulrommene blitt mange , jeg lekker som en sil.

Kjærligheten er vond idag , vond for to hjerter.

 

Et lite rom blir fylt med en sorg , en sorg som er så uendelig lang.

Det sorte hull har igjen meldt sitt nærvær , alt blir bare svart.

En flom av salte dråper kan fylle et helt hav , mitt skip er lastet med dobbel smerte.

Jeg kniper mine øyne sammen , vil bare bort.

 

Bort fra sorgen , bort fra en stikkende smerte.

Men uansett hvor mye jeg prøver så får jeg det ikke til , jeg må bare ta imot.

Det er når jeg tror jeg ikke klarer mer at de kommer , små ord treffer av meg hardt.

Sorgen taler sitt eget språk , “du kan ikke dø mamma , da dør jeg også”….

10 kommentarer

10 thoughts on ““Det gjør så vondt mamma”

  1. Du skriver sånn at jeg kjenner på smerten deres. Ingen ord fra meg kan lindre sånn smerte, men vit at jeg tenker på dere. Klem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *