Det går fremover…

Categories Blogg

Hele helgen har gubben stått på ute, han lar ikke været stoppe fremdriften.
Vi vet godt hvor vi har bosatt oss, men hadde vi latt været bestemme så hadde det ikke blitt gjort mye utendørs.
Selv kjenner jeg at dette prosjektet til gubben begynner å tære på, men det er likevel været som er den største hindringen. Det blir mye inne sitting på meg, jeg får virkelig kjenne på at høsten har kommet.

Det siste jeg vil pådra meg denne høsten er sykdom, og går jeg ut i dette været er sjansen stor for at jeg pådrar meg noe. Men gubben kan trosse været, ellers tror jeg han aldri hadde blitt ferdig.
Sakte men sikkert går det fremover, og nå kan man faktisk se at det går fremover her. Gubben begynte på muren i forrige uke, og nå har han fått murt opp første lag med stein.

Det har vært en travel helg for en stakkars gubbe, men da er det bra at vi har så mange fine mennesker rundt oss. Og i går kan vi takke mine kjære foreldre for at middagen kom på bordet, plutselig sto de på døra her med en stor gryte full av fårikål. Så i går fikk vi servert et himmelsk måltid, jeg tror alle spiste over evne. Jeg er så takknemlig for at vi har mine foreldre i nærheten, de stiller alltid opp når vi trenger det som mest.

Regnværet har tydeligvis kommet for å bli, alt jeg kan håpe på er at det snur snart.
Gubben fortjener noen finværsdager nå, det er så fryktelig slitsomt å jobbe ute når det bøtter ned.
Arbeidet tar dobbelt så lang tid, ja og noen ganger stopper det helt opp. Støpe er nærmest umulig når himmelen åpner seg, så at gubben har klart å komme i mål med de første steinene er imponerende.

Men været kan vi dessverre ikke gjøre så mye med, så prosjektet vil nok komme til å dra ut i tid.
Heldigvis har vi ikke så mye vinter her på Vestlandet, så vi får håpe gubben får gjort en del disse månedene.
Jeg skal være glad dersom det kommer opp en ny veranda til slutt, for jeg tror neppe gubben visste hva han bega seg ut på når han rev den gamle verandaen. Men gjort er gjort, så nå får vi håpe på at gubben kommer i mål en dag…

1 kommentar

1 thought on “Det går fremover…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *