“Dere bestemmer ikke over meg!!!”

Categories Blogg

I dag våknet jeg opp helt i svime , helt svimeslått ble jeg liggende og lure på hvilken dag det egentlig var idag. Det tok faktisk en stund før jeg innså at det var lørdag , for lydene fra badet minnet mer om en mandags morgen.
“NEEEI jeg vil ikke , det blir bare vondere og vondere” 

En liten gutt ropte av full hals inne på badet , så høyt at man skulle nesten tro han var fanget inne i et torturkammer. Jeg sukket litt for meg selv mens jeg lå og hørte på nok en drakamp mellom far og sønn , det har vært litt for mange av de i det siste. Nok en gang ble det et fæla liv over noe så lite , og nok engang var det tannpussen som var problemet. En liten gutt klarer tydeligvis ikke glemme tannpinen han hadde for en stund siden , og nå er han livredd hver gang vi skal pusse tennene hans.

Flyvende hund i farta

Men tannpussen må han bare igjennom , der får han ikke noe valg. Likevel er frustrasjonen noe av det verste i slike situasjoner , jeg kan ikke gjøre noe annet enn å ligge der og høre på en kamp mellom far og sønn. Så det første jeg gjorde i dag når jeg sto opp var å få min datter til å lete frem alle klistremerkene til en liten gutt , nå skulle mor igjen lage en tannpuss belønnings kalender. Noe må vi gjøre for å snu denne maktkampen , og når en liten gutt ropte “dere bestemmer ikke over meg” så skjønte jeg at noe måtte gjøres.

Gubben har stått i gangen i hele dag , endelig ser det ut som vi har fått malingen vi var ute etter , så nå øyner jeg et lys i tunnelen. Jeg er så fornøyd med fargen vi har valgt , en deilig sandfarge som bringer litt lys inn i et mørkt rom. Nytt tak er også kjøpt inn , det blir plater der også som det er i resten av etasjen. Så nå ser jeg for første gang siden vi startet litt lyst på dette prosjektet , nå tror jeg det blir bra.

Egentlig hadde jeg tenkt å plante påskeliljer i dag , og kjøpe meg noen nye krukker. Men siden gubben har vært opptatt med gangen og været ikke har vært det beste så la jeg det på is , heldigvis er Plantasjen åpen på søndager så jeg håper det blir en mulighet i morgen til å komme seg litt ut. Gangen er uansett første pri , for det hadde vært deilig å bli ferdig til påske.

Min datter har vært helt fantastisk idag som alltid , en liten gutt kunne ikke ha fått en bedre storesøster enn henne. Til tross for at det regnet tok hun med seg de to minste ut på tur , noe som var til stor hjelp for en stresset far. Han har hatt mer enn nok med fire vegger , jeg har knapt turt spørre om noe som helst idag. Så når magen min begynte å knurre skjønte jeg at det var nytteløst og be gubben om noe , her måtte mor ordne noe kjapt. Takk og lov for pizza restauranter , og takk og lov for internett. Jeg fikk bestilt pizza og sendte to ungdommer ut for å hente , så nå blir det mat i dag også. Happy lørdag alle sammen….

Godt å varme seg på fanget til mor når man har vært lenge ute
2 kommentarer

2 thoughts on ““Dere bestemmer ikke over meg!!!”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *