Dag 23, en god lørdag…

Categories Blogg

“Pust inn og host”! En liten gutt har lært seg hvordan hostemaskinen fungerer, han syns det var spesielt morsomt når mamma fikk munnen sin støvsugd etter å brukt hostemaskinen ( sykepleieren bruker sug i halsen) , da lo han godt. Så når jeg tar på meg masken nå, så får jeg grei beskjed av en liten gutt, “pust inn og HOST”! 

Ser dere hvor jeg er? HJEMME!! Endelig fikk jeg komme hjem en tur, og vet dere hva det beste er?? Det snør! En bedre velkomst kunne jeg ikke ha bedt om engang. Når naboen også kom innom med juleblomst, ja da følte jeg meg virkelig velkommen.

Det er litt av en stemning, julemusikken strømmer ut av høyttalerne, kotelettene er i ovnen, og Isak danser og gir meg den beste underholdningen. Julestjernen er kommet opp, adventskalenderen er på plass, det begynner så smått og minne om litt jul her også.

Jeg kjenner at jeg blir fortere sliten, men her er det ikke rom for noe hvile akkurat. Isak skal leke nissefar, jeg sitter og kommanderer folket rundt, samtidig som jeg leke med Isak, alle vil ha en bit av mammaen sin. Men jeg ville ikke hatt det på noen annen måte, for dette er mitt liv, hektisk men fantastisk vidunderlig.

Så nå skal jeg nyte ettermiddagen med mine kjære, tiden går så altfor fort. Plutselig er jeg tilbake på sykehuset, og kjenner jeg meg rett, så kommer det vel noen tårer i kveld når jeg er alene igjen.

Nyt denne lørdagen folkens, for akkurat denne lørdagen får dere aldri igjen 💜

9 kommentarer

9 thoughts on “Dag 23, en god lørdag…

  1. Så fantastisk at du fekk komme heim å være med på alt detteVivian. Så glad for at dette gjekk bra. Du er sikkert utslitt når du kjem tilbake til sykehuset med hjertet fylt opp av glede og kjærlighet. ❤️❤️❤️ Ønsker deg gode tider framover med dine. 😍

  2. Så fantastiske bilder! Flott at dere fikk en sånn fin førjulslørdag sammen, det fortjente dere virkelig💜

  3. Herlig at du fikk komme hjem og så snødde det på toppen av alt. Så vel fortjent. Husk bare å spare litt på kreftene til du er skikkelig rehabilitert nå. Jeg liker at veslegutten tar ting så naturlig, at det ikke skremmer han. En liten tøffing.

    Nå blir det julehus hos deg og.

    Apropos snøen, der er ikke like entusiastisk, her i nord har det lavet ned i dag. Og da snakker jeg om nordnorske mengder, 40-50 cm, i tillegg til liten storm. Var på handel en tur. Spennende i sånt vær, plutselig ser du ingenting, så da er det bare å stoppe. Brått og fort. Enten du er midt på veien eller nesten i grøfta spiller ingen rolle, alle andre står og i ro. Blir bedre etter helga.

    Klem til den tøffeste dama jeg vet om

  4. No har eg sete og lese bloggen din frå siste 3 vekene. Bevare meg vel så mykje tøft du har gått gjennom! For ei dame du er, midt oppi alt er du så ærleg og deler om alt mulig 💖 ser for meg situasjonen din, har jobba med både trach og PEG gjennom fleire år. (Rehab på Nordås)
    Kusina mi hadde MS, dessverre døydde ho i romjula i fjor. Kjenner på korleis ho måtte ha hatt det gjennom div fasar som du beskriv så fantastisk! Ynskjer deg så masse lykke til med førjulstida og alt kjekt som ligg framfor i førjulstida!Du har ein nydeleg familie, Vivian 😍 Eg har jobba ilag med mor di i fleire år på Arna Helseheim. Hugsar kor glad ho var då de flytta sørover frå Finnmark, og kor ho sette pris på sykkelturar ilag med deg!
    Riktig god klem frå Ingvild

  5. Ååå så bra at det snødde.! Det gjør meg glad, Godt å se bilder av deg hjemme hos flokken din. Du har fått pynta mer til advent enn jeg har….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *