Dag 12 ble en nedtur…

Categories Blogg

Jeg har ligget og grudd meg i hele formiddag, i dag var det tid for PEG. Normalt sett gjøres dette i våken tilstand ved at et gastroskopi føres ned i svelget og deretter ned i magesekken. Et ubehagelig inngrep men som gjennomføres ganske raskt. Så når de kom for hente meg, var jeg klar for å få dette overstått.

Ulempen var at jeg måtte ligge med Bipap masken på mens de gikk ned i svelget, og i tillegg måtte jeg ha et munnstykke under masken slik at ikke munnen lukket seg. Men jeg hadde bestemt meg, dette skulle jeg puste meg igjennom. Alt gikk bra helt til de kom ned til magesekken, der konkluderte de med at denne prosedyren ikke gikk på meg.

Pokker så skuffet jeg ble, dette var det siste som måtte gjøres for å komme seg hjem, nå er alt uvisst. Min magesekk lå nemlig for høyt oppe, rett under ribbeina faktisk. Så nå må dette løses kirurgisk i narkose, noe som er mer risikabelt for pasienter med ALS.

Jeg trenger en opptur snart, nå er det på tide at det kommer litt godvind på meg også. Litt over ni i dag morges sto en venninne og ville inn. Hun jobber her på Haukeland og nå kom hun for å ønske meg lykke til. Hun hadde med seg en hjemmelaget maskot til meg, og den hadde jeg med meg ned i dag.

Nå skal jeg slikke mine sår og ta en blund, denne dagen ble absolutt ikke som planlagt….

PS : Var på vekta i dag og veier nå 53 kilo, ingen tvil om at jeg trenger å fetes opp.

11 kommentarer

11 thoughts on “Dag 12 ble en nedtur…

  1. Dette høyrest ille ut. Håper dagen i morgen må bli til det bedre, ikkje enkelt å være sterk oppi alt dette. Heier på deg Vivian. Dette må ordne seg når legane finn ut korleis dei skal gjere dette. Sender mange god bedring klemmar til deg med ønske om at du snart må få komme heim til dine slik du og vi andre ønsker for deg og dine❤️

  2. Stakkars deg,nå må det vel være nok å snu din vei. Det skjære meg i hjertet å se hvordan du her det nå. Klem ❤

  3. Å, som jeg håper for deg jeg også – at du snart må få en skikkelig opptur. Kan ikke forestille meg noen som fortjener det mer💜

  4. ❤️Kjære deg ❤️Skjønner din skuffelse,du er tapper. Håper det går din vei nå! Sender masse av gode tanker til deg du flotte Vivian❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *