Da var dommen klar…

Categories Blogg

Hele uken har gubben testet seg, og hver gang har han fått negativt svar.
Men i dag ble det fullstendig kaos, for i dag testet gubben positivt.
Jeg har jo bare ventet på det, det var bare et tidsspørsmål før vi også fikk det i hus.
Likevel håpte jeg på det beste, krysset fingrene for at vi slapp unna.

 

Jeg må innrømme at jeg har angst her jeg sitter, det siste jeg vil er å bli rammet av dette dritet.
Kroppen min er svak nok som den er, og redselen for hvordan kroppen vil reagere dersom jeg blir smittet er stor. Så nå føler jeg at jeg sitter på nåler, jeg er livredd rett og slett.

 

Pokker også, og vi som har vært så forsiktige.
Dette viser bare at det hjelper ikke å stenge seg inne, før eller siden får vi alle det. Hele familien fikk litt sjokk i dag, husfreden forsvant opp i røyk.
Problemet er at gubben kan ikke bare gå i isolasjon heller, for jeg er avhengig av han.

 

Så nå går han rundt her med munnbind og hansker hver gang han må hjelpe meg, en mager trøst spør du meg.
Det eneste jeg kan håpe på nå er at jeg ikke blir rammet så hardt, for jeg er helt sikker på at jeg ikke slipper unna nå. Jeg har i det minste tatt både Influensavaksinen og alle covid vaksinene, så nå gjenstår det å se hvor mye beskyttet jeg er….

25 kommentarer

25 thoughts on “Da var dommen klar…

  1. Å nei,Vivian. Dette skulle jo ikke skje. Men det blir vel som du sier,vi skal vel alle bli smitta av dritten. Denne åpninga over hele linja har jeg ingen sans for. For er det noe vi IKKE vet med sikkerhet noen av oss,så er det om hele coviden er på vei ut og bort,eller om vi kan vente oss flere slag i trynet lenger frem i tid.
    Jeg håper bare så inderlig at det går bra med deg og selvfølgelig mannen din også. Stor klem <3

    1. Huff ja , jeg har bare ventet på det. Gubben er heldigvis på bedringens vei allerede , men han er kraftig forkjølet. Akkurat det skremmer meg , for jeg vet ikke om jeg takler en forkjølelse til.

  2. Jeg er også veldig utsatt, så jeg skjønner godt at du er redd ! Mange gode tanker, og et ønske om at du – om så galt blir – får klodens mildeste forløp 😘.

  3. Krysser alt jeg har for at du skal slippe unna det her Vivian. God og rask bedring til gubben, “stay safe”.❤❤❤❤

  4. Dette var ingen god nyhet.
    Jeg krysser fingre og tær. Skulle så gjerne skrevet noe som kunne tatt vekk angsten din. Håper at du går klar for smitte, eller i det minste får et mildt forløp. Tre vaksiner bør jo hjelpe. Regner med at mannen din og er fullvaksinert.
    Mulig det er mulig å begynne med medisin ved det minste host eller tilløp til sår hals Altså preventivt? Jeg vet ikke, men går det an å snakke med legen om noe slikt?

    1. Ja nå må jeg bare være raskt ute med å kontakte legen dersom jeg får noen symptomer. Gubben er også fullvaksinert, men han fikk aldri tatt 3 dose før han ble rammet. Heldigvis er han bedre i dag , så det går rette veien.

      1. Sønnen min hadde det – med en del symptomer, feber, litt hoste – samboer i en bitteliten leilighet fikk det aldri. Krysser fingrene for deg!

  5. Ååå! Jeg skjønner godt at er engstelig. Får håpe at mannen din får et mildt forløp, og at du slipper unna det forbaskede viruset. Ønsker god bedring til din mann 💜

    1. Ja han fikk bare lette influensa symptomer, men han er ganske så forkjølet. Heldigvis er han bedre i dag , så nå krysser vi fingrene for at jeg ikke får dette💖

  6. Åh, Vivian! Krysser fingrene for at du holder deg frisk, og at resten av huset holder seg frisk. God bedring til gubben.

  7. Krysser fingre for at du slipper og god bedring til mannen. Her i huset var vi 4 stk med corona, men Rune fikk ikke, så det er håp for at du slipper. Jeg ønsker ihvertfall det sterkt for deg❤

    1. Ja jeg lever i håpet Lene , heldigvis ble ikke gubben så hardt rammet. Han er allerede på bedringens vei , så nå krysser vi fingrene for at jeg slipper billig unna 💖

      1. Ja ALLE jeg kjenner inkl meg selv så gikk det fort over og var ikke de verste plagene, HÅPER det for deg også HViS det dukker opp hos deg.

        Godt at han er på bedringens vei 🙏🙏🙏🙏

  8. Lykke til og håper at dette går bra, enten du får det eller ikke. Vi har tre barn og en på teamet som har hatt det, men Bjørn og jeg har ennå ikke blitt smittet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *