Alt jeg hørte var et DRØNN…

Categories Blogg

Her sitter jeg på en lørdags formiddag og aner fred og ingen fare, Isak og pappaen er hos naboen og jobber, jeg har en stille stund for meg selv. Plutselig går det et DRØNN igjennom huset, glassene klirrer i glass skapet, og assistenten begynner å stresse rundt som en hodeløs kylling i jakt på hva som skjer. Er det krig, jordskjelv? Alt jeg tenker på er at jeg må stille meg opp under dørkarmen, det har jeg nemlig lært er riktig og gjøre under jordskjelv.

Men jeg er jo fremdeles lam! Neste løsning er å få meg under bordet, det må da være mulig vel. Jeg er på vei til å rope på assistenten at hun må dra meg ut av stolen når jeg ser det, et F35 fly har forvillet seg over Breistein. Krisen er avverget for denne gang, ja tror jeg da.

Dette er ikke akkurat dagligdags, jeg har ihvertfall ikke opplevd dette før etter mange år på Breistein. Men det skapte nå litt spenning på en rolig lørdag, jeg kjente meg plutselig så levende. Jeg syns nå de kunne tatt et pitstopp, plukket meg opp her jeg satt, jeg kunne trengt en flytur akkurat idag.

Men det forsvant like fort som det kom, drønnet var alt jeg satt igjen med. Roen senket seg igjen over Breistein, og alt jeg tenkte på var at jeg håper det kommer tilbake. 

Isak har ihvertfall hatt en strålende dag, han har jobbet siden han sto opp. Naboen er helt fantastisk med en liten gutt, de lager mat, engasjerer han til det fulle, og høydepunktet kom når han fikk være med å kjøre traktor.

Jeg har sovet fryktelig dårlig inatt, jeg har lagt og hutret i hele natt. For jeg var så dum og be om å få vinduet opp, og det ble rimelig kaldt utover natta kan du tro. For inatt har det vært minusgrader, noe jeg fikk godt merke etterhvert. Da passet det bra med en rolig formiddag, en liten stund for meg selv. Så jeg har fått gjort mye før en liten gutt fant veien hjem igjen, og kom lykkelig og fornøyd inn døren her.

Nå er kvelden igjen ankommet, men ikveld har jeg lagt planer. Denne lørdagen blir det filmkveld, Star Wars står på menyen. Kan noen be min mann om å plante ræva si ned i sofaen?? For jeg er heller ikke spesielt interessert i den typen filmer, men det handler om å prøve å skape en hyggelig familiestund. Av og til er min mann verre enn ett lite barn, han går bare rundt og surmuler her. Jaja kjære, det blir ingen lørdagsgodteri på deg, det er nemlig forbeholdt film titterne 🤗

Så vi andre skal ihvertfall kose oss, gubben får bare sitte i vinterhagen og surmule. Jeg trøster meg med at en av oss har i det minste prioriteringene på plass, så nå sitter jeg og spekulerer på om jeg skal innføre filmkveld hver eneste lørdag, det ville vært til pass for en gretten gammel gubbe 🤣…

Under ligger en drøss med bilder fra dagen til en liten gutt, han har jobbet hardt både ute og inne. Godt å se at han har de husholdlige plikter innabords også, det gleder et mammahjerte. Kos dere med bilder og fortsatt god helg. 

Alle bildene er tatt av Elling Føyen

2 kommentarer

2 thoughts on “Alt jeg hørte var et DRØNN…

  1. Et eller annet kjørte over hustaket her også i dag, men jeg rakk ikke å se ut før det var borte igjen.. men kanskje det var et sånt fly her å… så herlig dag han har hatt i dag da, tenker han var fornøyd ❤ håper du får en bedre natt i natt, kanskje med vinduet lukket

    1. Det skal du ikke se bort i fra, de er tydeligvis observert over hele landet. Vinduet var godt lukket når jeg la meg igår, så har klart å holde varmen inatt. En god søndag til deg Lene 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *