Alt for husfreden

Categories Blogg

Jeg er et hormonvrak for tiden , mitt indre monster er løs. Hver dag denne uken har jeg startet dagen med julefilmer , Tv3 sender nemlig julefilmer hver morgen. Det var på tirsdag jeg skjønte at en kvinneuke var på vei , for når jeg tok meg i å begynne med strigråting over en dårlig laget julefilm så sa det sitt. Og slik har det vært hele uken , jeg har startet hver dag med sipping. Ja og med sipping så mener jeg egentlig en hylekonsert , til og med jeg ble lei av meg selv.

Men igår fikk jeg en beskjed som gjorde at jeg bestemte meg for at julefilmen måtte utgå idag , for igjen fikk vi beskjed om at gubben måtte være hjemme. Bedre sent enn aldri er det vist noe som heter , men det får nå være måte på da. For klokken ble faktisk 23 når vi fikk beskjed om at nok en assistent måtte testes , litt i seneste laget spør du meg. Jeg hørte høylytte gloser fra stua , og det var da jeg innså at en sippende kjerring fremfor TVen ikke ville gjøre situasjonen noe bedre.

Så idag har jeg igjen fått smake på gubben sine utålmodige hender , det var som alltid ingen kjære mor.  Men til tross for at jeg droppet en julefilm så har tårekanalene fått kjørt seg idag og , det er slettes ikke en spøk når hormonene løper løpsk. Likevel er det gubben som har fått kjørt seg mest , med den største håndduken satt han og bannet mens han prøvde å tørke vekk den syndefloden som kom flommende ut av alle tenkelige hulrom.

“Ka e det du bæser for??”

“Buhuuu eg veit ikkje , VRÆÆÆÆL “

Idag tror jeg det har kommet et helt nytt repertoar av gloser fra en fortvilet gubbe , og til slutt gjorde han det eneste han kunne gjøre , han rømte huset. Aldri har jeg sett en mann reagere fortere når min datter sendte melding , hun vet nemlig å utnytte at gubben er hjemme. Normalt sett når min datter spør om å bli hentet så vender gubben det døve øret til , “sett ræ#a på en buss” er et kjent svar her i huset.  Men ikke idag , idag ble det redningen for å slippe unna en skrullete kjerring.

Etter to timer kom tre sjeler hjem , gubben kom med forsterkninger. Min datter og en liten gutt kom løpende inn her , akkurat det en hormonell kjerring trengte. Men etter 12 år så vet gubben hva som trengs når hormonkanonene fyrer løs , og gjett om han hadde handlet. Alt for å beholde helgefreden , for når kjerringa er fornøyd så er det fred i huset…

6 kommentarer

6 thoughts on “Alt for husfreden

  1. Eneste fordelen med overgangsalderen er at det månedlige ble borte😀veier opp for alle ulempene( hetetokter, beinskjørhet mm). Ønsker deg og dine en flott helg 💜

  2. Kjære dæ! Selv din beskrivelse av en sånn dag fremkaller både tårer og latter, for det er så gjenkjennelig for oss, iallfall for mæ når det gjelder ehe gjaldt å være hormon monster..

    Julefilmer , selv de utrolig forutsigbare , du vet dem man skjønner handling etter tre minutter, selv de er ypperlige som « tårekanal» 😅
    Gooood helg tel dokker fra vakre Finnmark som akkurat nå har et hvitt slør på bakken, og himmelen e i alle farger av rosa og blå, mørketida e her🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *