Akkurat det jeg trengte

Categories Blogg

Jeg våknet tidlig idag , faktisk før gubben og en liten gutt sto opp. Noen ganger vekker bipap masken meg , spesielt hvis jeg har vært klam i løpet av natten. Da begynner den nemlig og gli ned fra nesen , noe som kan gi meg et snev av panikk til tider. Heldigvis sto gubben opp like etter , og da kunne jeg endelig puste fritt igjen. Dagen for gubben startet i ren panikk , det fantes ikke en ren fotball shorts igjen.

Ja for problemet er at en liten gutt nekter å gå med andre shortser , er det ikke fotball logo på klærne så kan vi bare glemme det. Jeg hørte dramaet på badet og skjønte at her var gode råd dyre , det var da jeg kom på at halve klesskapet lå en annen plass. For i løpet av sommeren har en liten gutt vært mye hos naboen , og det er ikke bare en gang han har kommet tilbake i bare trusa etter å ha testet ut svømmebassenget. Derfor måtte far i huset ut på jakt , klokken 06.30 sto en gubbe og ringte på hos naboen. Mine antagelser stemte , på badet hang to drakter nyvasket og tørr. Det er ikke farlig og glemme igjen noe der borte , vi får klærne vasket og brettet tilbake.

Jeg priste meg lykkelig over at en krig nå var forhindret , endelig kunne vi puste lettet ut begge to. Men når skyvedøren gikk opp ble alt glemt , vi fikk oss et syn av de sjeldne. Jeg fikk nemlig med meg soloppgangen , og det har ikke skjedd siden jeg overnattet ute på verandaen. Himmelen var farget i et nydelig maleri , og jeg var så heldig at jeg fikk med meg dagens første solstråler.

For en magisk start på dagen , akkurat det jeg trengte idag. Trollet i meg smeltet bort , fra sengen fikk jeg servert nok en skatt fra naturen. Jeg måtte selvfølgelig rope på en liten gutt , for han blir like glad som meg hver gang naturen åpner sin skattekiste. En perfekt start på en tirsdag , i et lite øyeblikk fantes det ingen problemer i verden.

Likevel hentet hverdagen meg raskt inn igjen , utfordringene sto i kø idag også. Hele livet mitt har vært sånn , noen ganger begynner jeg faktisk og lure. Det er ihvertfall tydelig at denne kjerringa ikke må få for mye fred , det er farlig og senke skuldrene her i gården. Men idag tok jeg et valg , et valg for fremtiden. Nå har jeg faktisk fått så nok av problemer og bortforklaringer , så idag bestemte jeg meg for at nok er nok.

Nå skal jeg kun konsentrere meg om meg selv og familien , gubben har selv valgt å ta over denne ordningen så da får han bare styre på. Verken firmaet eller han trenger å komme til meg lenger med sine utfordringer , jeg har nemlig lært meg et nytt ord det siste døgnet. NEI er nå blitt min nye veileder for fremtiden , jeg har andre ting og tenke på.

Men jeg tror faktisk gubben også er lei , det har ikke vært fred og få siden vi kom hjem fra ferie. Jeg skjønte at han var lei igår kveld når han plutselig kom med et forslag , og selv om det ikke lar seg gjøre så må jeg innrømme at lengselen tok meg.

“Skal vi hive oss i bilen når vi får den tilbake , sette kursen mot Vardø og glemme alle problemer”

Ja tenk om , men vi vet begge at så enkelt er det ikke lenger. Livet er blitt vanskeligere enn som så , og verre skal det bli. Men jeg håper vi kan få oss en langhelg utpå høsten , for jeg lengter vekk allerede. Jeg skulle gitt mye for å bli frisk igjen , om jeg måtte bo i en gamme på fjellet så hadde ikke det gjort noe.

Nei nå må jeg få tankene over på noe annet , og hva passer vel bedre da enn og plante noen blomster. Så nå skal jeg avslutte dagen utendørs med en blomsterinspeksjon , det får meg alltid i litt bedre humør. Men det kommer til å bli en dyr høst hvis problemene snart ikke begynner og gi seg , for jeg har allerede begynt å saumfare nettet etter nye blomster vekster…

Denne står på ønskelisten nå
2 kommentarer

2 thoughts on “Akkurat det jeg trengte

  1. Nydelige bilder som alltid
    Så bra du har lært å si NEI, det er ett kjekt ord å bruke sånn innimellom.Håper dagen din har vært like fin som soloppgangen

  2. Fantastiske bilder 😀 NEI er et viktig ord. Håper ting blir bedre, slik at dere slipper disse utfordringene, som helt sikkert oppleves frustrerende og energitappende. Håper du får en flott dag i morgen 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *