Det er irriterende

Categories Blogg

Jeg har skrevet om dette tidligere , et irritasjonsmoment som har irritert meg lenge.

Denne bloggen er blitt min nye hverdag , gjennom den har jeg fått en sjelden mulighet.

En mulighet til å være et menneske , et menneske med en stemme på tross av delvis manglende språk.

Et helt menneske , mine følelser og tanker blir til på et hvitt lerret.

 

Men det koster krefter , enhver blogger vet hvor mye arbeid som ligger bak.

For meg koster det enda mer , på grunn av store funksjonstap må jeg jobbe dobbelt så hardt enn andre.

Alt jeg har er to øyne , og gjennom de må jeg gjøre alt det andre bruker lette fingre til.

Redigere bilder og skrive tekst , gjennom to øyne blir en blogg til.

 

For meg er denne bloggen selve livet , og jeg legger mye krefter i alle mine innlegg.

Jeg har valgt å skrive to innlegg om dagen , ja enkelte dager blir det til og med tre.

Men jeg starter alltid dagen med et innlegg om følelser , og avslutter kvelden med et innlegg om dagens høydepunkter.

Det viktigste for meg er at dere lesere skal få noe ut av min blogg , plassering på lista betyr mindre.

 

Likevel er det nettopp blogglisten jeg vil prate om idag , for nå irriterer den meg bare.

Visste dere at bloggere blir skalert etter antall sideanvisninger i løpet av et døgn?

Antall lesere har lite og si i forhold til antall klikk , altså hvor mange ganger dere lesere klikker dere inn på min side.

Jeg kan ha 100 lesere men 1000 sideanvisninger , det er dere som styrer showet.

 

Alt dette er vel og bra , for meg spiller det liten rolle hvordan de skalerer.

Det jeg derimot har vanskeligheter med å forstå er hva de egentlig måler etter.

Som alle andre bloggere har jeg en egen statistikk på min blogg , her kan jeg se hvor mange sideanvisninger jeg har til enhver tid.

Men min statistikk har tydeligvis ingenting og si , den stemmer overhodet ikke sammenlignet med blogg.no sin.

 

Det er nettopp dette som er så innmari irriterende , frustrerende rett og slett.

Så mange ganger har jeg sett at antall sideanvisninger på listen ikke stemmer overens,

og det verste er at den viser mindre enn min statistikk.

Mye mindre , noen ganger halvparten av det min statistikk viser.

 

Dette er frustrerende av to grunner , jeg mister kontroll og alt arbeidet jeg har lagt ned gir ikke resultater.

Jeg blir så glad når jeg ser at statistikken min fyker i været , bare for å bli like skuffet når jeg sjekker listen neste dag.

Enhver blogger vil jo nå ut til flest mulig , man vil jo gjerne få noe tilbake for arbeidet man legger ned.

Plasseringen på listen er en del av dette , så når den opererer med helt andre tall er det frustrerende.

 

Sakte men sikkert har jeg beveget meg oppover , og det har jeg dere å takke for.

Jeg skulle bare ønske at blogg.no sin statistikk var mer i samsvar med bloggerne sin ,

da ville kanskje listen sett litt annerledes ut.

For meg er det uansett leserantallet som betyr noe , for det er tross alt dere som betyr noe i det store og det hele…

7 kommentarer

7 thoughts on “Det er irriterende

  1. Dette skjønner æ må være veldig frustrerende altså. Æ skjønner ikke koffer det e sånn , eller må være sånn, men det vet kanskje noen andre?

    Klart du vil at flest mulig skal lese det du skriv! Det skulle virkelig bare mangle!

    Æ e søkkimponert og æ fatte ikke kossen det e mulig det du gjør!
    Vel e det mange tekniske duppeditter ut o verden, men det e jo du som skriv…, med øynene!!!

    1. Jeg skjønner heller ikke noe av dette her , jeg har spurt kundeservice flere ganger uten at jeg blir noe klokere. Men skrive skal jeg fortsette med , så lenge øynene fungerer så har jeg et liv 💖

  2. Jeg er blitt avhengig av å lese bloggen din, er ikke så flink til å kommentere. Sitter med klomp i magen hver gang, livet er så jævlig urettferdig. Skulle ønske jeg og alle som leser bloggen din, kunne gi deg 1 år av LIVET, så du kunne fått mere tid med dine kjære❤💕 Att det går av å bli så glad i ett menneske jeg aldri har møtt, hadde jeg aldri trodd💞 Jeg hadde faktisk en hemmelig plan i ferien, vi skulle egentlig ligge på Mosjøen camping når du overnattet på hotell der, men da var det ikke plass til bobilen vår. For jeg hadde en drøm om å oppsøke deg og fortelle hvor glad jeg er i deg og å gi deg en klem(selvfølgelig kunne jeg ikke gi deg en klem i disse tider, men det var lov å drømme) Jeg håper du få flere år med dine kjære, kjære du💕❤💜

  3. Jeg er blitt avhengig av å lese bloggen din, er ikke så flink til å kommentere. Sitter med klomp i magen hver gang, livet er så jævlig urettferdig. Skulle ønske jeg og alle som leser bloggen din, kunne gi deg 1 år av LIVET, så du kunne fått mere tid med dine kjære❤💕 Att det går av å bli så glad i ett menneske jeg aldri har møtt, hadde jeg aldri trodd💞 Jeg hadde faktisk en hemmelig plan i ferien, vi skulle egentlig ligge på Mosjøen camping når du overnattet på hotell der, men da var det ikke plass til bobilen vår. For jeg hadde en drøm om å oppsøke deg og fortelle hvor glad jeg er i deg og å gi deg en klem(selvfølgelig kunne jeg ikke gi deg en klem i disse tider, men det var lov å drømme) Jeg håper du få flere år med dine kjære, kjære du💕❤💜

  4. Skjønner veldig godt frustrasjonen din her, Vivian. Det er ikke riktig at det skal være sånn… Som du sier, det brukes mye tid og krefter på det her, så rettferdighet burde ihvertfall være “et must”… Det blir med deg som med VG for meg. “Dagen blir ikke den samme uten.”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *