18 år 💜

Categories Blogg

Jeg kan enda huske den dagen du ble født , et lite skrukkete ansikt så dagens lys.

Du kom med lyset , et lys som bare har blitt sterkere for hvert år som har gått.

Ventetiden ble lang , 7 dager over tiden måtte jeg gå.

Men når du først bestemte deg for å komme ut så kom du fort , så fort at du gjorde din far helt svett.

 

Kjærligheten er aller størst , når en mor får møte sitt barn for første gang.

Du var nummer tre i rekken , to brødre ventet spent.

En liten prinsesse føyde seg inn i rekken , likevel klarte to brødre nesten ikke holde tritt.

Du var høyt og lavt fra første stund , det to gutter gjorde skulle du gjøre bedre.

Livet med deg har vært et eventyr , du har holdt oss i ånde fra første øyeblikk.

Men selv om du har gitt oss hjertet i halsen mang en gang , så viste du tidlig en indre styrke.

Du sto støtt på egne bein , du fulgte din egen vei.

Aldri har du hørt på de som prøvde , de som prøvde å trykke deg ned.

Den viktigste lærdommen tok du med deg , du var tro mot deg selv.

Aldri har du prøvd å late som , med mor sine ord i øret banet du din egen vei.

“Du er god nok som du er” var mor sin setning hver kveld , og du har virkelig skint deg gjennom livet.

Men en ting brukte du litt tid på , likevel fant du den til slutt.

Jeg blir nesten svett bare ved tanken , jeg tror du har vært innom de fleste.

Bryting , svømming , riding er bare en brøkdel , men når fotball ble prøvd så var du fortapt.

Jeg ble ikke det minste overrasket når treneren sa du hadde talent , for du har gitt alt i alle grener.

Likevel ble fotball noe spesielt , og du har hatt en fotball i beina siden.

 

Vi har alltid hatt et nært forhold du og jeg , åpenhet har alltid vært et nøkkelord.

På mange måter er du en sjelden vare , for det er ikke mange tenåringer som velger hjemmekos fremfor fest og sprell på en lørdagskveld.

Aldri har vi sittet hjemme bekymret , lurt på hva du gjorde nå.

Hjemmekjær har du alltid vært , aldri har du gitt oss hodebry.

Bare det er en prestasjon i seg selv , du har aldri hatt et behov for å teste grenser.

Noe riktig må vi ha gjort , for i dag feirer vi en 18 åring som fortsatt kun drikker brus.

Du er noe eget min kjære datter , og ord kan ikke beskrive hvor stolt jeg er av deg.

Gjentatte ganger har du bevist , at du vil klare deg godt her i livet.

 

Når jeg en dag blir borte så blir du limet , jeg ser det allerede nå.

For når jeg ikke kunne lenger så tok du over , tre brødre og en stefar er heldige som har deg.

Du gjorde meg lykkelig når du ble født , og lykke har du gitt meg hver dag siden.

Takk for at du er du , takk for at du er min datter.

Jeg elsker deg mer enn ord kan beskrive , i dag feirer vi deg 💜

 

Hipp hipp hurra , gratulerer med dagen 🎈🎉

18 kommentarer

18 thoughts on “18 år 💜

  1. GRATULERER flott 18 åring
    Mine unger drakk og brus også videre etter 18 år. Det er bra
    😃😃🥀🥀🥀🍁🍀🍀🎁🎁🎉🎉🎉🎉

  2. Gratulerer kjære Vivian med flott datter ❤️🥳🎉 Ønsker dere en super feiring 🎁🎈🎉🎉

  3. 🇳🇴Hipp hipp hurra!,,,Gratulerer masse til 18-åringen🎉🎂. Du kan være skikkelig stolt av din datter💐. Kos dere masse på denne dagen❤️

  4. Heldige vi som har døtre å glede oss over. Mi er blitt 32 år.
    Selvfølgelig er også guttene en sann glede. Men jeg tror et mor/datter forhold er veldig spesielt.

    1. Du har helt rett , det er noe spesielt med mor datter forhold 💜Jeg elsker alle mine barn like mye , men min datter er nok den som er mest åpen av de alle. Hun spør og gaver om det meste , vi har lange samtaler om det meste 💜Jeg tror det er det samme med far sønn forhold , man knytter seg vel mer til den som går igjennom eller har vært gjennom det samme.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *