Når smilet går helt rundt

Categories Blogg

Lykken er til å ta og føle på for tiden ,  hele familien går rundt med et smil. Takk og lov for at vi endelig traff på rett person , hun ble redningen når alt så håpløst ut. Vi får filmer og bilder hver dag , og for hver dag som går så blir jeg mer og mer forelsket. Tenk at vi skal få hund igjen , en liten tass som kommer til å gi oss mye glede. I tillegg går vi mot lysere tider , mørket er i ferd med å lette.

En liten gutt var helt i hundre her i går kveld , først jublet han over nyheten om ny hund , og så jublet han over at han fikk ja fra pappaen. Med bedende øyne sto en liten gutt på gulvet , han hadde bare et ønske. “Pappa kan jeg ta med Star Wars drakten i barnehagen , vææææær så snill.” Han har levd i den drakten siden julaften , vi får den knapt av når han skal legge seg. Men nå var det ikke nok å bare bruke drakten hjemme lenger , nå måtte den brukes i barnehagen også.

 

Så idag våknet jeg opp til litt av et syn , en liten utgave av Darth Vader sto med sengekanten med barnehagesekken på. Det er ikke akkurat hverdagskost og våkne opp til det synet , og jeg må innrømme at hjertet hoppet litt når jeg åpnet øynene og stirret rett inn i en svart maske. Men en liten gutt var verdens lykkeligste der han sto , han kunne ikke komme seg ut døren fort nok.

Jeg derimot har brukt dagen til planlegging , for i morgen er det en stor dag i huset. En dag jeg aldri trodde jeg kom til å få oppleve , den virket så uoppnåelig for fem år siden. I morgen er det nemlig bursdag i huset , min kjære datter fyller hele 18 år!! Så i morgen har jeg nådd enda et mål , jeg føler meg heldig som har fått mulighet til å følge tre av barna inn i de voksnes rekke.

Det hadde jeg aldri trodd den dagen jeg gikk ut av sykehuset med tre små bokstaver i panna , jeg tviler på at nevrologen hadde trodd det heller. Men her er jeg enda , og nå er den store dagen rett rundt hjørnet. Gjett om vi skal feire , denne store dagen skal virkelig markeres. Så i kveld må jeg sette gubben i arbeid , for jeg har lagt en plan som jeg gjerne vil ha utført.

Nå sitter jeg her og føler meg som verdens heldigste person , livet er fantastisk på tross av alt. Mitt eneste håp nå er at neste kontroll går bra , på torsdag skal jeg nok en gang inn i løvens hule. Men enn så lenge så prøver jeg å tenke på noe annet , og morgendagens begivenhet er en god distraksjon. Så nå skal kvelden brukes til det jeg liker aller mest , det er ingenting som gir meg større glede enn å gjøre stas på mine kjære…

4 kommentarer

4 thoughts on “Når smilet går helt rundt

  1. Altså, jeg vet ikke hvem som er søtest jeg – den lille hunden eller den lille Darth Vader😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *