Jippi, da var bloggen oppe og gikk igjen…

Categories Blogg

Da var jeg oppe og gikk igjen, takket være rask tilbakemelding fra support avdelingen. Så den helgen som begynte litt dårlig, fikk en god avslutning ihvertfall. 

I dag var det igjen tid for en ny treningsøkt på Nordås. Men idag hadde jeg med meg selskap. Min venninne som er på besøk var også med, og ble raskt utnevnt til kameramann. Så i dag ble det filmet opp og ned i mente. 

Ulempen nå er at jeg venter den månedlige. Det er noe forbaska dritt, og disse hormonene påvirker meg heller dårlig kan du si. Det er urettferdig i seg selv å bli rammet av ALS, men jeg kunne nå få slippe unna menstruasjonen i det minste. Det begynner å føles som en dårlig spøk hele greiene. 

Det verste er smertene er i kroppen som øker på når jeg har den. Omtrent to uker før den kommer begynner kroppen og hangle. Spasmene øker på, smertene i alle ledd blir nesten uholdbare, og krampene i beina inntreffer hardt og brutalt. Men jeg biter tennene sammen, hiver innpå både paracet og Ibux, for ingenting skal få ødelegge for dette oppholdet. 

Denne gangen har jeg også valgt å benytte meg av basseng tilbudet de har. Normalt sett så blir jeg fryktelig sliten av å være i bassenget, selv om det gjør underverker for kroppen. Men denne gangen fikk jeg lov og bade på fredagene ( enda de egentlig ikke har basseng dag på fredagene), som passer meg bra, for da har jeg helgen til å hente meg inn igjen . 

Oppvarmet basseng er bare helt fantastisk. Det gjør kroppen godt å få være i det deilige varme vannet. Jeg tror assistenten gleder seg også, for hun skal nemlig være med , det er litt kjekt for dem og å få være med på en litt annerledes hverdag.

 

Det var heldigvis en rolig start på uken i dag. Jeg hadde bare en time med trening så var jeg ferdig for dagen. Derfor passet det bra og ha med meg selskap. Så etter treningen koste vi oss med lunsj på rommet før vi dro hjem. Det er også et nydelig vær ute med sol og skyfri himmel, og da føles det med en gang litt lettere å være til. 

Jeg må innrømme at idag har jeg vært en smule egoistisk. Jeg har valgt middag kun etter min egen smak, så i dag blir det Wok til middag. De fleste i familien spiser det bortsett fra min litt kresne datter. Hun og Isak får spise kjøtt og ris om ikke noe annet frister, men Wok blir det uansett. 

Jeg sitter nå med varmepose på føttene for å prøve å få varmen i meg igjen. Det skal ikke mange minuttene til utendørs før jeg blir kald. Jeg skjønner ikke hvordan barna klarer det, Isak var ute i seks timer i går og like fornøyd når han kom inn igjen. Men så lenge de har varme klær og gøyale aktiviteter som holder de gående, så er det ingenting som kan stoppe dem. 

Nå skal jeg spise middag, den egoistiske Wok blandingen min, så håper jeg dere får en fin ettermiddag. God middag…. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *