Rent på 1,2,3..

Categories Blogg

Reklame | Freska.no

I dag skal vi ha stor rengjøring  hjemme. Siden jeg begynner på Nordås i morgen, så blir det ekstra travelt og lite tid til husholdning fremover som det å vaske huset. Når jeg først ble syk, tidlig i forløpet mens jeg ennå var litt oppegående valgte vi å ansette et privat firma som tok seg av husvasken. 

Jeg fikk gjennom kommunen tilbud om hjemmehjelp, men dette fungerte ikke her i huset, og dyrt var det og, ihvertfall i forhold til den dårlige jobben de gjorde. Men når vi gikk over til privat rengjøring ble det tatt hånd om kan du tro. 

Jeg trodde jeg var flink å vaske, men når dette firmaet kom på banen, skjønte jeg at måtte ha sovet i rengjørings timen hos mamma. Et renere hus skal du lete lenge etter, det luktet rent i hele huset , det var akkurat som om hele huset var pusset opp på nytt. Ikke visste jeg at veggene mine var sååå hvite, eller at speilet mitt kunne bli så glinsende rent. Når til og med gubben var redd for å gå inn i huset, i fare for å skitne noe til, så kan man si at det var verdt pengene.  

Så om du er lei av å bruke tid på rengjøring, og har pengene til det, kan jeg virkelig anbefale firmaet Freska. 

I dag regner det kattunger ute, all den fine snøen som kom er vasket bort. Heldigvis fikk Isak utfolde seg i den snøen som kom, det var kjekt for store og små så lenge det varte. Det er bare så synd at det ikke kan få ligge litt når den først kommer. 

Hver dag tar jeg meg i å glede meg til Isak kommer hjem fra barnehagen. Da er det tid for litt mammakos. Han elsker å leke med meg, selv om jeg ikke kan delta i leken på samme måte som de som er fullt funksjonelle , så gjør det ingenting for han. 

Han er så flink til å tilpasse leken etter mine forhold,  så igår var det tid for å leke politi og røver med en liten vri. Isak sa så fint :” Mamma, du skal være politimester og jeg politi betjent, jeg kan løpe etter tyvene så slipper du “. Hjertet mitt smeltet helt, og jeg innså at det er oppmerksomheten min som er det viktigste jeg kan bidra med. 

Resten av dagen skal jeg bare lade batteriene mine slik at jeg er klar til i morgen. Jeg begynte på en ny serie i går, “The truth about the Harry Quebert affair”. Den var virkelig bra og kjenner jeg meg selv rett, så har jeg vel sett den ferdig i løpet av dagen. Jeg håper dagen bringer dere bare gode ting og så blogges vi snart igjen….. 

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Rent på 1,2,3..

  1. Veldig fin blogg. Får en til å stoppe opp og tenke seg om hva som er viktig her i livet. Jeg er sykepleier og tar videreutdanning i palliasjon. Noe av det vi har til stadighet har oppe er akkurat det du har tatt opp i bloggen din; å snakke om døden og planlegge hva som er viktig for den som skal dø. Vi fikk i oppgave å snakke med våre foreldre om døden og det er neimen ikke lett. Men, det er viktig <3 Gleder meg til å følge deg videre.

  2. Lovise:Det var virkelig flott å høre 🙂 Det er akkurat dette jeg prøver å formidle, et budskap om å gripe dagene og være åpen med de rundt seg. Tusen takk for fine ord, det betyr så mye for meg å høre at det jeg skriver får en mening for andre.

    1. Så godt å høre at du også har fått en tannlege som gir deg den tryggheten du trenger, for trygghet har alt og si når man er redd. Jeg er så glad for at de kan komme hjem til meg, det føles trygt og godt å være hjemme i min egen stue 💓

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *