Fantastiske Nordås

Categories Blogg

I dag var endelig dagen der, første dagen av et nytt opphold på Nordås. Nå er det hele 6 måneder siden sist jeg var der, så jeg kjente at nå var det virkelig på tide med et nytt opphold. Jeg velger å pendle frem og tilbake hver dag, mest på grunn av barna, men også fordi jeg synes det er godt å få tilbringe ettermiddagen og kvelden hjemme med mine kjære. 

 

Det er så godt og trygt å være på Nordås. Atmosfæren der oppe strømmer i mot deg i det du går inn dørene der. En atmosfære av varme og godhet. De fantastiske menneskene som jobber der gjør alt for at du skal ha det best mulig under oppholdet. 

Det er faktisk tredje året mitt nå med rehabilitering. Så jeg er blitt godt kjent med mange av de som jobber der. Det er nesten som å hilse på gamle venner når jeg kommer for et nytt opphold. Men det er ikke bare menneskene som jobber der som bidrar til et bra opphold. Nordås ligger i fantastiske omgivelser med en flott utsikt og et stort uteområde. 

I dag startet oppholdet med å legge en plan fremover. Jeg har fått et opphold på tre uker, så da er det om og gjøre å prøve å få mest mulig ut av tiden min der. Planen denne gangen er å prøve å få til mest mulig gåtrening ved bruk av et hjelpemiddel som heter Tram. Jeg kommer til å legge ut bilder av dette i morgen. 

Det vil også bli trening i både sittende og stående. Jeg blir jo selvfølgelig sliten etter en slik økt, men det jeg merker etter noen dager, er at energinivået mitt øker og utholdenheten min blir bedre. Denne gangen skal jeg også prioritere å være i bassenget en gang i uken.

Oppvarmet basseng gjør underverker for den stive kroppen min. Det er også lettere å tøye leddene i det varme vannet, smertene som jeg normalt har under tøyning blir borte når jeg tøyer i vannet. Hadde jeg hatt muligheten til det, så hadde jeg bygd basseng i kjelleren. Det hadde vært noe du! 

Som du ser av bildene, så er det ingenting i veien med treningstøyet  😄. Før jeg ble syk så trente jeg opptil fem ganger i uken, og var det noe jeg kunne bruke penger på så var det nettopp treningsklær. Så jeg har skapet fullt, en tights til hver anledning😂. 

Nå begynner barna og ramle inn dørene her, sultne etter en lang dag. I dag står det lasagne på menyen. Resten av ettermiddagen blir det bare avslapping for min del, men jeg må nok ha litt krefter til litt lek og moro, så får vi se om vi må ” slukke noen branner” eller” fange noen tyver” i løpet av kvelden, det blir opp til min skjønne Isak…. 

  

4 kommentarer

4 thoughts on “Fantastiske Nordås

  1. Lykke til under oppholdet. Det gjør sikkert underverker. Gleder meg til å se flere bilder i morgen 😀👍😘

  2. Hei så deg på God morgen norge i dag, må bare si att du er ei råtøff dame med stort pågangsmot. Helt utrolig hva du får til i en så krevende situasjon som du er i. Æ beundre dæ for dine flotte ord og ditt pågangsmot, helt utrolig e du <3 Håper du får mange gode dager også med din flotte familie og ikke minst din mann. Æ heie på dæ og ønsker deg og dine en riktig god helg og nyt den og kos dere masse sammen. Stor klem te dæ ifra mæ vakre du <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *