Hverdag igjen

Categories Blogg

Plutselig var det tilbake til hverdagen igjen. Disse dagene har virkelig bare fløyet av gårde. Det har vært en god og varm julefeiring i år. Jeg føler meg heldig og privilegert som har så mange fantastiske mennesker rundt meg som bidrar til at dagene mine blir gode. Gode venner og familie vokser ikke på trær, så jeg er heldig, virkelig heldig. Mine fantastiske venninner beriker dagene mine🧡

 

Vi er også heldig som bor i et varmt nabolag med fantastiske naboer. Gjett om de har stilt opp. Det er ingenting som er umulig for dem, og ordet nei tror jeg aldri jeg har hørt. Når vi begynte med tilrettelegging og utbygging av huset, var det mye min mann måtte gjøre selv. Han gravde ut hele tomten selv, planerte, satte opp mur og støpte både ramper og grunnmur til det nye bygget selv. Men dette hadde aldri gått uten hjelp fra naboene. De har stilt opp med både utstyr vi manglet og mye fysisk arbeid. Siste rampe ble støpt i mørket på lille julaften i fjor, og naboene stilte opp mannsterke. Uansett hva vi trenger så vet vi at naboene kan hjelpe, dette gir oss en trygghet i hverdagen. Isak er også heldig som har lekekamerater rett borti gata her. De er jevngamle og går i barnehage sammen. Nå har vi bodd her i seks år og jeg kunne ikke ha tenkt meg å bo andre plasser. 

Året har nå startet bra. Jeg har hatt to gode netter der jeg har sovet godt, og har allerede planlagt besøk på fredag. Men det føles ganske tomt her i dag, alle er borte og opptatt med sitt, men for meg endrer ikke hverdagen seg så mye. Jeg blir hjemme som vanlig og venter på at mine kjære skal komme hjem igjen. Heldigvis går tiden fort, og bloggen er blitt en fin måte og bruke tiden min på. Det har gitt meg mye glede å starte blogg. Nå har jeg en måte å få ut alle mine tanker og følelser på, og tiden går mye fortere nå som jeg har noe å gjøre på. I dag kommer også min datter hjem igjen fra sin far, jeg merker det så godt når barna er borte og det skal bli godt å få henne hjem igjen. Jeg håper dette nye året kan gi oss mye glede og nye opplevelser som vi kan dele sammen. Jeg har ingen nyttårsforsetter og kravene mine for hverdagen er lave, så da blir det lettere å glede seg over de små tingene i livet. Det lønner seg å ikke sette så høye krav til en selv, på den måten blir ikke fallhøyden så stor, og man klarer å nyte disse små øyeblikkene som oppstår i livet. Så ikke hver så streng mot deg selv om ikke alt går sånn som du har planlagt, du vil nok klare å nå dine mål før eller siden. Det er bedre å ta små babyskritt og nyte tiden underveis, enn å ta for store skritt og ikke huske reisen som brakte deg nærmere målet….  

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *