Gaver både her og der

Categories Blogg

Nå er soverommet så fullt av gaver at vi må gjøre noe. Så idag må vi begynne å pakke inn alle gavene. Jeg skulle jo bare ha pakket de når jeg kjøpte gavene, men jeg synes det er litt koselig å gjøre det hjemme sammen med barna. Jeg vet ikke om assistentene er av samme oppfatning 😂 Men det er nå en koselig ting som vi kan gjøre sammen. 

Isak er helt i hundre når han ser en gave, “Er det min, er det min”? Roper han, mens han hopper rundt på gulvet. “Nei, nissen har gaven din”, sier vi. Da blir han enda verre, og springer rundt her på jakt etter nissen. Det kjekkeste med julen er når man ser gleden hos barna. Spesielt når man har små barn, de blir glade for den minste ting, og det varmer et mammahjerte og se gleden i de små øynene. De største barna har bestandig kommet med ønsker, og de har vel egentlig visst på forhånd hva de kommer til å få. Men de siste to årene har jeg valgt å kjøpe gaver som de ikke vet om. Jeg vil jo gjerne at de også skal bli litt overrasket i julen. Min datter på 15 er nå sprekkeferdig av nysgjerrighet, og jeg gleder meg til hun får gaven. 

I år skal vi feire juleaften hos mine foreldre. Da kommer også min lillebror med familie, og de har to barn på 4 og 7 år. Isak elsker å leke med dem, og det blir fint å få se tre spente ansikter på julekvelden. Hvem vet, kanskje nissen kommer også?? Det er virkelig en magisk tid vi er inne i nå.

Idag har jeg ingen planer, ingen møter eller andre avtaler , jeg kan bare slappe av og kose meg i mitt eget selskap. I disse dager florerer det av julefilmer på TVen, og jeg sluker det rått. Resten av året ser jeg kun på krim og thriller serier, jeg er egentlig ikke så glad i romantiske filmer. Men i jula må jeg se en film hver dag uansett hvor elendige de er. Så sitter jeg her og sipper for meg selv, tårene triller hver gang. Jeg har tydeligvis for lite romantikk i livet mitt😂 Det er jo selvfølgelig noen gamle slagere innenfor filmverdenen som jeg har lyst å se igjen, kanskje med mine barn, spesielt kanskje min datter. “Dirty Dancing”, “Bridget Jones”, “Flashdance” og “Footloose”. De kan bare ikke gå igjennom livet uten å ha sett disse filmene, så jeg tror vi må ha noen filmkvelder i løpet av denne julen. 

Mest av alt gleder jeg meg til å tilbringe tid sammen med de man er glad i, nyte late dager, sitte og se Askepott julemorgenen mens man nyter en god frokost , føle at roen senker seg i løpet av dagen, få se barna åpne gaver og nyte god mat sammen. 

Ta vare på hverandre og ikke la stresset ta overhånd. Det er ikke det materielle som betyr noe, det er DU og dine som betyr noe, tiden din er det viktigste du kan gi til dine nærmeste, så bruk tiden din riktig og skap minner med de du er glad i….. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *