Prøvene var fine

Categories Blogg

I dag har vi nok en gang vært på Haukeland. Her målte jeg på ny pusten og lungekapasiteten. Heldigvis var prøvene fortsatt stabile. Jeg hadde egentlig ikke forventet noe annet, for jeg føler meg i grei form. Men det er nå godt å få høre det av fagfolk, og nå kan jeg feire jul med lave skuldre.Jeg var og så heldig at jeg traff på en tidligere kollega / venninne på sykehuset. Det er en stund siden jeg har sett henne, så det var ekstra hyggelig. Hun er alltid like smilende og blid, og humøret hennes smitter over på alle oss rundt.  

Det var en travel dag i går. Jeg hadde opplæring her hjemme med hostemaskinen, og både fysioterapeutene og assistenten var med på opplæringen. Det er lenge siden jeg har hostet og harket så mye, og jaggu meg tok det på. Rene skjære treningstimen for lungene.

Tiden bare flyr av gårde i disse dager, mye som må ordnes nå før jul. Jeg føler nesten jeg går glipp av dagene. Men det er bedre å ha noe å gjøre på enn å ikke få noe ut av dagene i det hele tatt. I går kom også svigerfar. I kjent stil kom han ramlende inn døra her, med humøret på topp og blomster i hver arm. Det er så koselig å få besøk, spesielt for min mann og lille Isak. De siste dagene har Isak bare gått rundt og trippet, gledet seg til bestemor og bestefar skulle komme. I går kom endelig bestefar, til stor glede for Isak. Det første han spurte om når han våknet i dag  var ” Hvor er bestefar”.  Vi andre er ikke mye verdt når de er i hus, men sånn skal det også være. Nå venter vi bare på bestemor så er vi samlet alle sammen. Jeg gleder meg til å se uttrykket på Isak når bestefar henter han i barnehagen. Det er nok en lykkelig gutt som kommer og møter oss i døren.

Det eneste jeg har savnet de siste årene når det har vært jul er spillkveldene vi pleide å ha. Jeg har alltid elsket å spille kort, og vi pleide alltid å samles rundt kortstokken hele familien i romjulen. Da var det alltid mye latter og glede. Disse øyeblikkene får jeg aldri igjen og jeg må nøye meg med å se på de andre i år også. 

Resten av dagen blir rolig for min del.  Jeg kjenner at jeg er litt sliten for tiden, så jeg må nok roe ned aktivitetsnivået og prøve å hente meg litt inn igjen. Nå er vi i full gang med middags maten,  kjøttkaker på menyen i dag , så blir det vel litt avslapping etter middag. Jeg trenger det idag. Håper dere får en fantastisk dag  😍

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *