Til mine barn🧡

Categories Blogg

Dere er min hele verden. Dere er selve meningen med livet, dere gir meg gleder og magiske øyeblikk hver dag. Det er dere som gjør det verdt å kjempe. Dere gir meg stolthet hver dag, men dere kan også gi meg mange grå hår til tider. Dere er det første jeg tenker på når jeg våkner, og det siste jeg tenker på før jeg sovner. Dere er min glede i hverdagen….

 

Til min førstefødte Daniel : 

Du kom inn i livet mitt når jeg trengte deg som mest. Du åpnet en helt ny verden for meg. Det var ikke før du kom at jeg innså meningen med livet. Som barn var du rolig og varsom, og svært omtenksom. Jeg innså raskt at du var en tankefull gutt som grublet mye. Vi hadde mange fine samtaler på sengekanten, og da fortalte du meg alle dine tanker og følelser. Jeg har alltid prøvd å gi deg det beste med de kortene jeg har fått utdelt. Av og til strakte jeg ikke helt til, men vårt hjem var alltid fylt av kjærlighet og varme. Når jeg nå ser deg som en voksen gutt, tenker jeg at jeg må ha gjort noe riktig. Jeg er så stolt over de veivalg du har gjort i livet og ønsker deg kun det beste for fremtiden. Jeg kan bare håpe på at jeg har gitt deg  nok grunnlag til å takle selve livet, for det vil komme vanskelige dager med mye motgang.  Men husk på at styrken ligger inni deg og når du tror du ikke klarer mer , så håper jeg du kan tenke på meg, for jeg vet at du kan klare det utrolige. Jeg elsker deg mer enn selve livet….

 

 

Til min sønn Marcus:

 Du kom inn i livet mitt som en varm sommervind selv om du er født en kald vinterdag. Du har gitt meg så mange øyeblikk fylt med gleder og gode stunder. Din storebror var verdens stolteste bror når du ble født. Dere var veldig forskjellige som barn. Mens din storebror var rolig og aktpågivende, var du aktiv og nysgjerrigheten selv. Når du smilte, så lyste du opp et helt rom og varmet alle hjertene rundt deg. Av alle dine søsken, er du den mest spesielle. Du har møtt litt motgang i livet på et tidligere tidspunkt enn jeg ønsket. Med en vanskelig skolegang der dine medelever ikke var så snille hele tiden, og med en diagnose som bidro til at du ikke klarte å gjøre deg forstått til tider, så hadde du noen vanskelige dager der en stund. Jeg har kjempet for deg med nebb og klør i så mange år, og derfor har du en meget spesiell plass i hjertet mitt. På tross av motgang så fortsatte du og smile. Du har vist at du har en styrke inni deg som er Større enn størst. Aldri la noen fortelle deg at du ikke duger, for du klarer alt du vil bare du går inn for det. Nå når du er voksen, så sprekker nesten hjertet mitt av stolthet og jeg vet du vil oppnå store ting i livet. Jeg elsker deg mer enn du kan forstå, og måtte alle dine drømmer bli oppfylt…

 

 

Til min kjære datter Silje:

Du er enestående. Du kom inn i livet mitt med varme og godhet. Når jeg ser på deg så ser jeg mye av meg selv. Du har alltid vært uredd og som liten jente skulle du gjøre alt som brødrene dine gjorde. Som mor, har jeg mang en gang stått med hjertet i halsen når du har funnet på alle dine sprell. Du har alltid hatt en godhet for alle rundt deg og vist omtanke når andre ikke hadde det så bra. Helt fra tidlige barneår har du hatt et konkurranseinstinkt for det meste du har drevet med. Du har alltid hatt en stå på vilje og en stahet som vil helt sikkert bringe deg langt i livet. Jeg er aldri redd for at du ikke skal klare deg, du gjør det bra på de fleste områder. Du er disiplinert og jobber hardt for å oppnå det du vil. Jeg vet at når jeg en dag er borte, vil du være limet som holder denne familien samlet. Du er en fantastisk storesøster for Isak, omtenksom, kjærlig og leken. Jeg vet at du vil bli en fantastisk mamma selv en dag. Jeg elsker deg av hele mitt hjerte, og aldri slutt med å drømme stort…

 

 

Sist men ikke minst, til min kjære Isak. 

Som din storebror kom også du inn i livet mitt når jeg trengte det som mest. Du er min terapi i hverdagen, og sykdommen min til tross, du gir meg vilje og styrke til å stå opp hver dag. Du gir meg anledning til å leve i nuet, og tar meg med inn i din verden hver dag.Du er snill, omtenksom og alltid villig til å hjelpe. Du gir meg glede og latter hver dag, og du betyr alt for meg selv om du ikke vet det. Jeg kan bare håpe på å få oppleve noen år til sammen med deg. Men du skal alltid vite at jeg elsker deg så mye at det til tider gjør vondt. Du må love meg å aldri gi opp uansett hva slags utfordringer livet måtte bringe. Det er synd at du ikke får oppleve den mammaen som jeg engang var, men mitt håp er at dine søsken og din far kan fortelle deg hvem jeg var. Du har mange gode egenskaper allerede nå. Viljen din, omtanken du har, det at du viser forståelse for andre og din varme godhet vil bringe deg langt her i livet. Alltid husk på hvem du er og hvilke verdier som er viktige for deg. Aldri la noen prøve å forandre deg, men vær deg selv og stå opp for meningene dine. Jeg håper livet vil være god mot deg, og at du får mange gode dager fylt med kjærlighet. Mamma elsker deg…. 

Jeg har vært så heldig å få oppleve fire fantastiske mirakler i mitt liv. Dere har vært min hele verden. Jeg vil takke dere for alle gode minner og kjærligheten dere har gitt til meg. Jeg håper vi enda får mange dager sammen og kan skape enda flere minner. Dere må love meg å ta vare på Isak, og dele minner med han. Jeg ønsker kun det aller beste for dere, og måtte dagene deres fylles av hell og lykke. Nå skal vi igjen feire jul sammen og jeg skal gjøre mitt ytterste for at den skal bli fin. Husk på at jeg alltid har,  og kommer alltid til å elske dere, dere eier mitt hjerte…..

  

         

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Til mine barn🧡

  1. Rørende og vakkert beskrevet kjære Vivian ❤️ God Jul til deg og alle dine fantastiske barn 🎅🏻

  2. Fine ord til Daniel, Marcus, Silje og den lille sjarmøren Isak. Ønsker dere en fin jul på Breistein!

  3. Tårene renner og renner å jeg klarer ikke stoppe😪 Fantastisk nydelige og viktige ord til barna dine som de kan huske for alltid❤ Ønsker deg og hele din familie en fantastisk God jul med mange gode minner for framtiden❤ Takk for at jeg får følge den fine bloggen din. God klem til deg❤

  4. Anita: Tusen takk for fine ord. Dette er en fin måte for meg å få ut tankene mine på, og så håper jeg at mine barn kan se tilbake på det jeg har skrevet og minnes. Håper du og dine får en fredelig og fin jul, full av magiske øyeblikk.

  5. Kjære Vivian 🌺
    I dag har jeg sett deg på God morgen Norge. Jeg kjenner at jeg ble helt «tatt av vinden», for deg og det du sier, den personen du er, din innstilling, det du skriver til dine barn, måten du er på, måten du ser på din mann ❤️ En mamma, en kone, et fantastisk menneske…det er det du er ❤️ Du rørte ved meg, du lærte meg noe viktig, dagen ble med ett annerledes.. Tårene siler, jeg har ikke mer ord.. 💖
    Tusen takk vakre menneske – du har noe vi andre også trenger 🌹
    Jeg bare MÅTTE få lov å skrive dette til deg 🙏
    Jeg kommer til å følge bloggen din heretter. Er glad fir at jeg så på frokost -TV i dag… 💫💥☀️
    Takk igjen 🌺
    Jeg ønsker deg og dine mange gode dager 💖
    Klem fra et ydmykt medmenneske 💖

    1. Åååå tusen takk Ninni 💜Det var mange vakre ord på en gang, du fikk både meg og mannen til å gråte. Det var en fantastisk opplevelse å få være med 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *