Takk min trofaste venn

Categories Blogg

Du ligger på fanget mitt , dine brune klare øyne møter mine.

Jeg kan føle hvordan det lille hjertet ditt slår , rolige slag som beroliger meg.

Varmen din er søvndyssende , sammen nyter vi en stille stund.

Vår aller siste stund sammen , hjertet ditt skal snart slå for siste gang.

Nesten 12 år har vi delt i lag , i 12 år har du gitt oss gleder hver eneste dag.

Trofast har du ligget i gangen og ventet , en lykkelig logrende hale var det første som møtte oss når vi kom hjem.

Ubetinget kjærlighet har vi fått i bøtter og spann , en liten pelskledd kropp har gitt oss en kjærlighet så stor.

Alltid stått ved vår side , passet på at alle hadde det bra.

Jeg husker enda den dagen jeg for første gang hentet deg , et lite nervøst nøste krøp opp på mitt fang.

Krøp opp og inn i våre hjerter , vi hadde fått en ny følgesvenn.

En trofast følgesvenn gjennom tykt og tynt , trøsten var alltid nær.

Når ingen andre forsto så forsto du , tunge dager ble lettere med deg tilstede.

Sammen har vi hatt mange fine turer , turer jeg aldri ville ha opplevd uten deg.

Uansett vær så måtte vi ut , sammen har vi vandret langs endeløse landeveier.

Vi har klatret opp bratte fjell , og vi har vandret over grønnkledde vidder.

Aldri har jeg gått alene , det har vært du og jeg.

 

Men de siste fem årene har vært tunge , dine øyne fortalte meg alt.

Tre små bokstaver rammet , og de frarøvet oss vår største glede.

Det ble aldri mer lange gåturer , tre små bokstaver gikk også utover deg.

Vi fikk en ny hverdag du og jeg , vi ble hverandres skjebner.

Det har vært mange tunge dager , mange dager med et mørke så stort.

Men selv når alle måtte dra og jeg har følt meg alene , så har jeg aldri følt meg ensom.

For jeg har hatt deg , under stolen min har du ligget og tittet opp på meg.

Hver dag har jeg våknet opp til små tassende skritt , og en lavmælt bjeffing som har ønsket meg god morgen.

 

Men nå er det slutt , aldri mer skal jeg våkne opp til små tassende skritt utenfor døra mi.

Aldri mer skal jeg få kjenne varmen din , dine brune nydelige øyne skal nå lukkes for godt.

I 12 år har du gitt oss en kjærlighet så stor , fylt våre hjerter med glede og varme.

Takk min kjære trofaste gamle venn , takk for alt du har gitt oss.

Du vil for alltid bo i våre hjerter , og i dag er våre hjerter knust.

Det er en stor sorg i et lite hus , et lite hus vil aldri bli det samme igjen.

Jeg håper vi en dag kan treffes igjen , jeg kommer etter min venn.

Våre veier skal snart skilles , men du vil aldri bli glemt…

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Takk min trofaste venn

  1. Jeg tenker på dere, jeg kjenner så alt for godt den følelsen av å måtte dra den lange veien til siste stoppested. Tårene mine renner som bare det her, for jeg tenker på den sorgen dette er for dere. Jeg sender en klem til dere alle sammen,

  2. Jeg kjenner meg igjen, det er veldig trist 😔 en tomhetsfølelse.. Tenker dere har mange gode minner fra den nydelige hunden ❤️❤️💕🐕

  3. Sender dere en varm klem.Vet alt om hvor utrolig trist det er å miste et dyr.Jeg har vokst opp med hunder og hatt flere katter etter at jeg ble voksen og det er så fryktelig når man mister dem.Men de gjør livet så mye rikere og man har så mye glede ved å ha dem at det er verdt tårene når de er borte.

    1. Ja dette er bare vondt , mye vondere enn jeg tror noen av oss hadde sett for oss💜Nå håper jeg bare at han er kommet til et bedre sted , han fortjener kun det beste🧡

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *