Takk Ingrid og Camilla ❤

Categories Blogg

Det har vært noen slitsomme uker, og selv om jeg prøver å glede meg over livets små gleder så er det vanskelig når du til stadighet kommer til kort mot systemet. Det er vanskelig når du til stadighet føler at du ikke blir hørt, ja noen ganger blir du ikke tenkt på i det hele tatt når beslutninger blir tatt.

Tenk hvis kommunen hadde sendt ut en brukerundersøkelse i forkant av omorganiseringen, slik at vi brukere kunne få fortalt hva som var viktig for oss, men som vanlig ble ikke vi tatt med i prosessen. Det til tross for at det er vår hverdag som blir påvirket, det hele er ganske så provoserende. Det eneste vi fikk var et A4 ark med informasjon, og der var ikke vi brukere nevnt med et ord.

Ikke skjønner jeg noe av denne omorganiseringen heller, men det lille jeg har skjønt er at omorganiseringen skal bidra til at sykepleierne skal bli fritatt fra tunge stell slik at de får mer tid til sykepleier oppgaver. Det er vel og bra det, men det betyr også mer jobb for hjelpepleierne og fagarbeiderne. Ja om ikke mer jobb så tyngre, så gjenstår det å se hvor lenge det går.

Jeg er glad for at jeg har en BPA ordning slik at jeg ikke er så avhengig av hjemmesykepleien, men det er også grunnen til at jeg mister alle de hjelpepleierne som kjente meg best. Det var nemlig hjelpepleierne som gikk her mest før, sykepleierne var bare innom av og til. Og det merkes godt nå, for nå har jeg ingen igjen som kjenner meg godt nok til å vite hvordan jeg vil ha det.

Så jeg kan med hånden på hjertet si at denne omorganiseringen har kostet krefter, det tar på når man til stadighet må begynne på nytt med nye mennesker. På torsdag var jeg så sliten at jeg følte meg helt tom, og hver gang det skjer er det som om universet griper inn. For plutselig ringte det på døren her en kveld, og utenfor sto Camilla som lagde den filmen jeg skrev om i innlegget En rørende film.

Med seg hadde hun et gavekort fra Plantasjen som takk for at jeg stilte opp på intervju og film, og selv om jeg egentlig følte for å takke henne så ble jeg så glad for gaven. Jeg kunne ikke fått en bedre gave, for Plantasjen er og blir min favoritt butikk! Men lite visste jeg at enda et lyspunkt ventet rundt hjørnet, og i dag fikk jeg besøk igjen. En gammel kollega og venn kom innom i dag, og med seg hadde hun noe jeg hadde ventet på.

For noen uker siden så jeg en strikkegenser på nettet som jeg falt helt pladask for, og det var da jeg sendte en forespørsel til min gamle kollega. Jeg visste nemlig at hun var en kløpper med strikkepinnene, så jeg bare måtte spørre om hun kunne strikke den til meg. I dag kom hun med den, og den var helt fantastisk å ha på seg. Vi fikk en hyggelig stund sammen og det var så hyggelig å se henne igjen, det er nemlig en god stund siden sist.

Så i løpet av få dager har jeg fått flere uventede lyspunkt, og de kunne ikke ha kommet på et bedre tidspunkt. Det var akkurat det jeg trengte nå, og i dag må jeg bare sende en stor takk til Camilla og Ingrid, dere ga meg den medisinen jeg trengte. Så nå kan jeg kjøpe blomster og gå ut selv om det er litt kaldt ute, for nå har jeg fått en ny varm genser…

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Takk Ingrid og Camilla ❤

  1. Kjekt med koselig besøk.Som tidligere kollega av Ingrid regner jeg med at hun klarte å muntre deg opp litt 😁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *