En rørende film…

Categories Blogg

I fjor høst ble jeg kontaktet av datteren til min tremenning, hun er sykepleier og er en av dem som er med og drifter et nettverk av ressurssykepleiere innen kreftomsorg og lindrende behandling i Sogn og Fjordane. Hun fortalte at de skulle arrangere en årlig fagdag for ressurssykepleierne, og temaet for fagdagen var “Når livet snur i møte med alvorlig sykdom» Kan håp og åndelig omsorg gi styrke når livet blir vanskelig”?

Videre fortalte hun at hun hadde fulgt bloggen min en stund og at hun gjerne ville intervjue meg i forbindelse med fagdagen, og det takket jeg selvfølgelig ja til. Jeg blir så glad hver gang jeg får slike henvendelser for det er så viktig at denne sykdommen blir belyst i helsevesenet. Hun kunne valgt å intervjue en kreftpasient siden det var innenfor fagfeltet hennes, men hun valgte å bruke fagdagen til å belyse ALS.

Helt siden oktober i fjor har vi korrespondert sammen, og like før jul kom hun hjem til oss for et intervju. Planen hennes var å lage en film med bilder fra jeg ble syk og frem til i dag, Hun ville bruke sin egen stemme til å fortelle min historie, og for en stund siden fikk jeg filmen tilsendt på mail. Jeg fikk tillatelse til å dele den med dere, men jeg måtte vente til fagdagen var over.

Filmen ble godt tatt i mot på fagdagen i forrige måned, men det kom ikke akkurat som en overraskelse på meg. For jeg gråt når jeg fikk se filmen, hun hadde gjort en fantastisk jobb. Så i dag vil jeg bare si tusen takk til Camilla for at hun valgte å belyse denne sykdommen, og for at hun lot meg dele min historie. Filmen finner du under her, håper dere liker den…

Ps: Skru opp lyden!

20 kommentarer

20 thoughts on “En rørende film…

  1. Før jeg ved en tilfeldighet begynte å følge bloggen din visste jeg lite om A LS så det at det blir laget en film som dette er helt supert. 💖

    1. Det er dessverre fortsatt mange som ikke vet så mye om ALS, deriblant helsepersonell. Derfor ble jeg så glad for å bli spurt, for det er så viktig at denne sykdommen blir belyst 💜

      1. Rørende og sterk film💗 Ble noen tårer her og. Du er til inspirasjon for så mange💗 Du er en viktig og stor ressurs her på jorden 🌍💗 Så du får bare stå på! Vi vil ha deg her lenger. Stor klem

  2. På tross av alt Vivian, vil eg si du er veldig RIK, rik på de viktige tingene <3
    Du er ei flott dame med en herlig familien <3 Du er stjerna vår og eg håper å møte deg igjen til sommeren for min drøm er å gå Ulrikken-Fløyen 🙂

    Go`klem Vibbedille 🙂

    1. Det har du helt rett i, jeg er så takknemlig for alt jeg får oppleve 💜
      Jeg gleder meg allerede til å treffe dere igjen, god klem tilbake 💖

  3. Du er så fin og flott dame❤️ blir veldig rørt når jeg ser denne filmen, måtte du få mange flere år sammen med din flotte familie❤️❤️❤️

  4. Fantastisk!!!! Sårt og vakkert på en gang❤️ Å stå i denne sykdommen er ikke for pyser!
    Hjertet mitt banker litt ekstra for deg og alle andre med denne diagnosen. Nydelig å se at du fortsatt har så god spirit og hjerte fylt av glede og positivitet💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *