Nå er vi klar!!!

Categories Blogg

Etter morgendagens spabehandling trengte jeg litt ro, det føltes ut som om hele kroppen min var gått ut av ledd. Fysioterapi er oppskrytt, ja ihvertfall dersom du har en finnmarking i hus. Er det en ting ALS er kjent for så er det at sykdommen medfører stivhet, men her i huset er det ikke rom for stive ledd.

Hver dag blir jeg tøyd og bøyd i alle retninger, og i dag var intet unntak.
Spabehandlingstimen ble kombinert med tøy og bøy, og nå føler jeg meg som et slangemenneke her jeg sitter. Så jeg tror neppe jeg trenger Fysioterapi med det første, gubben sin spabehandling varer nok ut året.

I dag slapp gubben billig unna, ja ihvertfall når det kom til kjøkkentjeneste.
For i dag tok min gode venninne over kjøkkenet, vi skulle endelig få hennes deilige wok middag igjen. Mine barn vet nemlig hva de skal be om når hun er her, de har alle sin favoritt rett som de bare må ha når hun kommer på besøk.
Men siden guttene er borte denne helgen så fikk min datter velge, og dermed ble det wok.

Min fine lille 💖

Og det kunne ikke passet meg bedre, for jeg elsker wok. Så i dag har jeg spist over evne, jeg spiste så mye at gubben ble utålmodig.
” Det e jaggu bra vi ikke har wok hver dag, æ trur æ må bruke heisen i kveld når du ska legge dæ”. 
Ja her i huset får jeg høre det, men jeg vet at den dagen gubben rører heisen så er det noe alvorlig galt.

Nå sitter vi bare her og venter, vi er klar for Eurovision alle sammen.
Akkurat nå er livet helt perfekt, omringet av mennesker som alle vil meg vel er jeg klar for å nyte kvelden. I dag kom artikkelen om meg i Dagbladet, den kan dere lese på internett. Jeg håper dere har det bra hvor enn dere er, og at dere alle får en strålende kveld…

4 kommentarer

4 thoughts on “Nå er vi klar!!!

  1. Høres deilig ut med wok, det er en favoritt her i huset også 😊
    Leste artikkelen i Dagbladet, blir stadig imponert av hva fu får til, og måten du klarer å formidle ting på. Du skriver utrolig godt!
    Håper du får en super kveld med venninne og familie.

    1. Tusen takk Hilde, jeg prøver å gjøre det beste ut av den tiden jeg har igjen 💖
      Nå er stuen omgjort til festlokale for i kveld skal det feires, nyt kvelden du også 💖

  2. Jeg leste den sterke teksten om livet ditt i Dagbladet, Vivian. Bildene fra fra før du ble syk, og ordene som beskrev hvordan du dro den lille gutten din på teppet og opp i fanget. Ordene lyser av sannhet og kjærlighet.

    Jeg vil sitere noen ord fra en fransk bok jeg leser om Frans av Assisi. Det er en beskrivelse av mor: …” Lyset på skuldrene hennes når hun lener seg over krybben, når hun skal høre pusten til lille gutten som ennå ikke har navn(..) Hun stråler av denne kjærlighet som hun tok av seg for å kle sønnen. Hun er vakker av denne trettheten hver gang hun stavret inn på rommet til barnet. Alle mødrene har denne skjønnheten. Alle har denne sannheten, denne helligheten. Alle mødrene har denne nåden som til og med kan gjøre Gud sjalu…”💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *