Har ikke Reinen kalva enda?

Categories Blogg

Den snøen vi savnet til jul er nå kommet, problemet er at den ligger maks en dag før den er borte igjen. Når jeg bodde i Finnmark fikk jeg alltid høre at snøen ikke forsvant før reinen har kalva, ja er det ikke på tide å få ut fingeren? Sett i gang og kalv, for nå vil vi ha vår. Finnmarkingene er sikkert enig, for hvis det fortsetter slik så må vi søringer på dugnadsplikt til et helt fylke, vi må grave de frem.

 

Humøret er på topp idag, jeg føler meg lettere til sinns. For idag er det fredag, solen har endelig klart å presse seg frem, og gubben går på påskefri. Det sistnevnte håper jeg virkelig er sant, for jeg trenger avlastning i heimen. Så derfor har jeg smilt i hele dag, og en liten gutt feiret med å kaste buksa.

Vel egentlig var det fordi solen steikte gjennom vinduene her, for når du har en liten stue med bare vinduer, ja da blir det kokende varmt når solen står på. Det har snødd tett i tett her idag, men på ettermiddagen kom solen frem. Så påskestemning fikk vi alle mann, det var bare å nyte dagen før regnet kom tilbake.

Så flink å skrive bokstaver

Jeg kjente det krible i hele kroppen, jeg er ikke skapt for å ha ALS. For jeg har så mye energi jeg ikke får utløp for, hadde jeg bare vært litt behagelig anlagt. Kanskje jeg må be gubben gi meg et kurs, for han er ekspert på det området.

Det var noe av det jeg syns var mest fasinerende når jeg traff en ung utgave av en gubbe, hans evne til å sitte i en godstol en hel dag. Jeg har nå sittet her i tre av fire år, og jeg holder på å klikke etter bare noen timer. Vi er totalt motsetninger, mens jeg aldri har sittet stille mer enn en time, så har han slitt ut tre godstoler i året.

Så når gubben kom hjem fra jobb ble han overfalt av knoll og tott, “vi skal ut og mamma skal være med”. Ja for i det øyeblikket lokket solstrålene på oss, der og da var det nydelig. Men jeg tror værgudene er forbanna på meg av en eller annen grunn, for hva skjedde når jeg kom ut? Jo det skyet over og snebyger kom sigende inn fra horisonten.

Rosa Panter

Vi fikk i det minste luftet oss litt, spint fra oss litt energi. Men når vi kom inn igjen var jeg sikker på at værgudene var snurt, for i det øyeblikket gubben dro av meg genseren kom solen også frem. Så nå sitter jeg her og ser på en skyfri himmel, og lurer på hvilken soldans jeg må be gubben om å danse for å gjøre det bra igjen, og kan noen be reinen om å kalve snart???

God helg 💜

9 kommentarer

9 thoughts on “Har ikke Reinen kalva enda?

  1. Gjett om vi ønsker at reinen skal kalve 😂 Min datter er kjærest med en samegutt fra Masi. Jeg skal sjekke ut om reinen har kalvet 😂så flott at du har hatt en fin dag i dag 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *