Gratulerer….

Categories Blogg

Herlighet, jeg har jo helt glemt det!!! Jeg skulle jo annonsere vinneren av gavekortet som jeg var så heldig som fikk dele ut, Nydalen Bokstue var så gavmilde at de gir bort 1000 kroner i bøker til en heldig vinner. Men alt gikk i glemmeboken på fredag, det skjedde for mye rett og slett. Så jeg fikk litt panikk i dag når jeg kom på det, hele familien måtte samles i all hast. Så nå har vi endelig trekt en vinner, noe som innebærer at jeg kan puste lettet ut.

Og vinneren er: Oline Dalen!! Gratulerer!

Se så fint det blomstrer
En nydelig duft slo imot meg når jeg kom ut...

I dag har jeg hatt en dagenderpå følelse, jeg har ganske enkelt vært i dårlig form.
Jeg må få fingen ut og gjøre noe med denne menstruasjonen min, for nå er jeg drittlei av å bli så dårlig hver gang den nærmer seg. Legene kan riste på hodet så mye de vil, men jeg har erfart at denne sykdommen påvirkes av hormonelle forandringer.

Likevel klarte jeg å komme meg ut litt i dag, jeg fant ut at jeg måtte jo benytte meg av min venninnes grønne fingre mens jeg enda kunne. Dessuten hadde hun tatt med seg en hel pose med jordskokk, og de måtte jeg bare plante i dag. Jordskokk er en genial plante, spesielt fordi du kan bruke den til så mye forskjellig innenfor matlaging.
Vi hadde den i woken på lørdag, og selv om den ikke smaker så mye så setter den et litt nøtteaktig preg på måltidet.

Påskeliljene måtte vike for jordskokken, men de har fått et nytt bosted i hagen...

Så idag måtte jeg prøve meg på denne planten,  og når det er tid for å høste den så har jeg en gylden mulighet til å lokke min venninne nedover hit igjen.
Jeg fikk sjokk når jeg kom ut i dag, for selv om det var overskyet så var det fremdeles varmt. Det ble tydelig at vi går mot sommer, og i morgen skal det i følge værmeldingen bli enda varmere. Hele 20 grader er det meldt i morgen, enda godt leggene har fått sommer klippen.

Når jeg var den eneste som fikk øye på en liten snegle...

Men det beste med å få min venninne på besøk er at gubben blir i mindretall, han kan ikke lure seg unna så lenge hun er i hus. Jeg har nemlig i to uker nå mast om å få blomsterkassene mine hengt opp på verandaen, men hver gang jeg har spurt har jeg fått det samme svaret, “kan vi ta det i morgen”?

Men i dag fikk jeg nok, det er tross alt bare to dager igjen så er det 17 Mai.
Så idag tok min venninne grep, hun nektet å dra før gubben hadde hengt opp kassene. Dermed fikk ikke gubben nok noe valg, og da fikk kjerringa endelig oppfylt ønsket sitt.
Nå håper jeg bare jordskokken vokser seg store og fine, det er en nydelig høstblomst.
Dette har virkelig vært en god helg på alle måter, og nå gleder jeg meg bare til 17 Mai…

9 kommentarer

9 thoughts on “Gratulerer….

  1. En nydelig hage med den lille åen( bekken) og de blomstrende trærne. Vi trenger å lære å kjenne virkeligheten på nytt, og få øye på den lille sneglen, se fargenyansene i gresset og kjenne duftene. Et lite paradis på jord 😊

    1. Ja jeg elsker dette stedet, her finner jeg sjelero hver eneste dag 💜 Jeg husker enda den første morgenen i huset her, jeg våknet opp til lyden av en sildrende bekk💖

  2. Så godt å høre at du har venner som hjelper til, vi trenger alle slike gode venner,, å du har en hærlig familie 💜

  3. Har legen sagt noe om østrogen fall under uka? Jeg har ikke als, men er i 40 årene og har fått migrene én dag hver mnd. Tenker at alderen har noe å si samt hormoner. Skulle gjerne visst hva som hjalp. Har du forresten prøvd kombucha? Fikk en svakere migrene sist jeg drakk det den uka, men vet ikke om det er noe som fungerer i lengden. Lykke til ❤️

    1. Nei det har de ikke nevnt noe om, men jeg sliter veldig rundt den tiden. Det begynner to uker før, og når den først kommer blir det enda verre. Så jeg vet det finnes tabletter som stopper menstruasjonen permanent, jeg tror jeg må prøve de 💖

  4. Slik jeg ser det så har du lagt mange jordskokker i en liten kasse? Vi planter de rett i bakken da planten blir 1-2 meter høye. En jordskokk kan gi opptil 1 kg jordskokk. Hver jordskokk skal plantes i bakken med minimum 30cm mellom neste😊 Vi plantet 8 jordskokk i fjord og fikk over 12 kg😊

    1. Ja hadde jeg ikke vært så plaget med Hjort så hadde jeg også plantet de i hagen, jeg tok skrekken etter jeg plantet 150 tulipan løker og alle ble spist opp. Men når det er tid for å høste skal jeg prøve å plante noen nede i hagen, der tror jeg ikke Hjorten går😊 12 kg var helt enormt, gubben ble helt svett når han leste kommentaren din😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *